subwoofer Startet 21.April.2024 Link til dette innlegget Startet 21.April.2024 I fjor la jeg merke til at jeg fikk en god oljefilm på vannet hvis jeg kjørte drevet helt opp og det stoppet i endestoppen. Ikke noe å se ellers. Drevet siger ved stilleliggende også, men det er jeg nesten sikker på at skyldes tilbakeslagsventiler i pumpa. Disse har jeg repsett på, monteres i dag. så akkurat at denne koblingen så våt ut, undres om den lekker. Er dette en kjent feil på 290-drev? Ser litt knotete ut å trekke til, ser kanskje ut til å ha bånna på mutteren? er det sannsynlig at den holder så noenlunde tett under kjøring? Link to post
subwoofer Svart 21.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Overhalte trimpumpa i dag, det var ikke tegn til tetting i tilbakeslagsventilene. Så da kan man være ganske sikker på at minst ett problem er løst. Link to post
subwoofer Svart 21.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Snakker med meg selv i offentlig forum, ai ai ai... https://www.vansoutboardparts.com/volvo-outboard-motor-parts/marine-gasoline-engines/aq151a-aq151b-aq151c/connecting-components-aq-drive-unit-290/c1-504931?trail=489312,489335,504868 En delefilm jeg har funnet viser at denne slangen (51) er gjennomgående gjennom transom, det forklarer den rare mutteren. Det må også bety at hvis olje går til sjø der oppe må hele slangen byttes, det er ikke noe som kan strammes for å tette. Pokker. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn