Jump to content

VP290SP - trim lekker olje i det drevet stopper oppover


subwoofer

Recommended Posts

I fjor la jeg merke til at jeg fikk en god oljefilm på vannet hvis jeg kjørte drevet helt opp og det stoppet i endestoppen. Ikke noe å se ellers. Drevet siger ved stilleliggende også, men det er jeg nesten sikker på at skyldes tilbakeslagsventiler i pumpa. Disse har jeg repsett på, monteres i dag. 
 

IMG_3835.jpeg.6d7677b0c1a00e21f183130b00fa6678.jpeg

 

så akkurat at denne koblingen så våt ut, undres om den lekker. Er dette en kjent feil på 290-drev? Ser litt knotete ut å trekke til, ser kanskje ut til å ha bånna på mutteren?

 

er det sannsynlig at den holder så noenlunde tett under kjøring?

Link to post
Share on other sites

Snakker med meg selv i offentlig forum, ai ai ai... :giggle:

 

https://www.vansoutboardparts.com/volvo-outboard-motor-parts/marine-gasoline-engines/aq151a-aq151b-aq151c/connecting-components-aq-drive-unit-290/c1-504931?trail=489312,489335,504868

En delefilm jeg har funnet viser at denne slangen (51) er gjennomgående gjennom transom, det forklarer den rare mutteren. Det må også bety at hvis olje går til sjø der oppe må hele slangen byttes, det er ikke noe som kan strammes for å tette. Pokker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...