Fenris Startet 21.April Del på Facebook Startet 21.April Har utvendig svinger montert under båten med en brakett som sikrer rett vinkel. I fjord ved vårpussen så det ut som den er i ferd med å gå i oppløsning. Får man kjøpt sånne i ulike vinkeler? Kan de lages selv ? Noen som har forslag på materiale ? Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 21.April Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April Fenris skrev 1 minutt siden: Har utvendig svinger montert under båten med en brakett som sikrer rett vinkel. I fjord ved vårpussen så det ut som den er i ferd med å gå i oppløsning. Får man kjøpt sånne i ulike vinkeler? Kan de lages selv ? Noen som har forslag på materiale ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.April Del på Facebook Svart 21.April Har laget et par slike. Teak og eik er bra materialer til dette, men man kan jo også bruke plast. Husk at du må ha en tilsvarende på innsiden av skroget. En grei løsning er derfor å lage en kloss i dråpeform som du klyver i riktig vinkel. Skal se om jeg har tatt vare på noen bilder fra sist jeg lagde en slik. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jørn Svart 22.April Del på Facebook Svart 22.April Kan denne tråden være til hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 22.April Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April jørn skrev for 2 timer siden: Kan denne tråden være til hjelp? Veldig bra, søkte men fant den ikke. Da er det bra med mange som bruker mye tid inne her :) Takk Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 22.April Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April Komodo skrev for 20 timer siden: Har laget et par slike. Teak og eik er bra materialer til dette, men man kan jo også bruke plast. Husk at du må ha en tilsvarende på innsiden av skroget. En grei løsning er derfor å lage en kloss i dråpeform som du klyver i riktig vinkel. Skal se om jeg har tatt vare på noen bilder fra sist jeg lagde en slik. Fikk en del beskrivelse i vedlegget til "jørn". Men har du flere bilder så takk! Spørsmål: hva er anbefalt tetting, og ville du brukt det "som lim" mot skroget også ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.April Del på Facebook Svart 22.April Formet den som en båt og kløyv den i to i den vinkelen vi hadde målt på skroget. Tok ut hull til svinger Fenris skrev for 2 timer siden: Spørsmål: hva er anbefalt tetting, og ville du brukt det "som lim" mot skroget også ? En MS-polymer basert fugemasse (Sika, tec7, Bostik etc.) er bra til dette. Ville brukt samme fugemasse mellom klossen og skroget som mellom svingeren og klossen. Vær nøye med å slipe deg inn på ren gelcoat utvendig slik at du får god binding med fugemassen. Innvendig må du også sørge for at det er helt rent og slipe deg inn til ren topcoat eller laminat før du limer. Vær obs på at siden klossene er skrå, så må du bare trekke forsiktig til inntil fugemassen har herdet, hvis ikke kan klossene skli sideveis. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fenris Svart 26.April Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April Et siste spørsmål. Svingeren er fra 2001. Det er en furuno. Vil jeg greie å demontere den hel med bruk av feinsag og «list» eller må jeg kjøpe meg en ny. Og om jeg greier å demontere den, er den enkles å dele klossen i stede for å finne kabelen opp til displayet på en 40 foter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.