Edh1 Startet 21.April.2024 Link til dette innlegget Startet 21.April.2024 Yanmar 4LH, 184 hk. Ved første prøvetur etter vinteropplag kom det mye sort røyk ved 2500 omdreininger. Ikke noe før dette. Trakk av gassen og gikk til havn i rolig fart. Ikke noe røyk ved lavere turtall. Normale verdier og ingen ulyder. I havna gav jeg gass opp til 3000 omdreininger uten noe tegn til sort røyk. Var det vinterens gufs som skulle ut, eller bør jeg sjekke dette nøyere? Sitér dette innlegget Link to post
Schanty Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Det kan være at turboen har satt seg under vinteropplag, ta en ny prøvetur, la motor bli god og varm før du prøver med full gass igjen. Du kan også prøve å dreie på turboen med fingrene, når den er kald og med motor skrudd av, det kan noen ganger være nok til å få den i gang igjen. Så tar du prøveturen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 21.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Takk for tips, da forsøker jeg ny tur i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 21.April.2024 Link til dette innlegget Svart 21.April.2024 Liten tro på at det er vinterens gufs. Men ingen fingring i turboen mens motor er igang.......og noen minutter etterpå. Og ikke noe voldsbruk . Her gjør du lett mer skade enn gagn om du ikke er fortrolig med det du gjør. Velment fra min side. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 25.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 Hadde besøk i båten i dag av verksted. Turboen hang, og det var mye koks. Fikk den løs, og de kommer tilbake og skal rengjøre mer. Men bytte av turbo og eksosbend må nok skje om ikke altfor lenge. Hvor kjøper jeg disse delene? Yanmar sine originale var «litt» dyre?😊 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.April.2024 Link til dette innlegget Svart 26.April.2024 Edh1 skrev for 20 timer siden: Hadde besøk i båten i dag av verksted. Turboen hang, og det var mye koks. Jeg hadde samme problem i fjor. Jeg reparerte min turbo selv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.