Jump to content

Feste for juksahjul Merry Fisher


Petein

Recommended Posts

Petein skrev for 1 time siden:

Tenkte at størrelsen ikke var så relevant da løsningene på selve festeanordningen kan brukes på flere båter.

Og kanskje andre båter enn akkurat Merry Fisher også? Derfor er det alltid lurt å poste bilder når man lurer på noe. Hvis du hadde lagt ut bilder av hvordan det ser ut der du skal montere hjulet, så kan det jo hende at andre har gode løsninger fra helt andre båtmerker.

 

Jeg stilte det samme spørsmålet da jeg skulle hjelpe en bekjent med å montere teinehaler på en Viknes 830. Fikk vel ingen konkrete svar på det, så jeg pønsket ut en solid løsning. Eieren ble veldig fornøyd, og det fungerer bra ennå etter flere år i bruk. 

Link to post
Share on other sites

Min båt hadde juksahjul skrudd rett i plasten da jeg kjøpt den. Holdt på å miste det ene da skruene slapp taket. Jeg fikk tak i et par biter rustfritt flattjern tilsvarende størrelsen på festeplata til juksahjulene, borret og gjenget opp hull og monterte som bakstykke. I båt er det jo ofte vanskelig å komme til, så jeg endte med å tre en meterlang gjengestang ned gjennom hullet i rekka, skrudde på plata og dro den opp. Så på med topplata og festet den ene skruen før gjengestanga ble tatt ut. Sitter godt fortsatt, 18 år etter..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...