Petein Startet 22.April.2024 Link til dette innlegget Startet 22.April.2024 Hei, Er det noen som kan poste et bilde av gode løsninger for feste av juksahjul på en Merry Fisher eller lignende? Hvordan er det å skru rett i plasten? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.April.2024 Link til dette innlegget Svart 22.April.2024 Hva slags Merry Fisher? Finnes fra 19 til 42 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Petein Svart 25.April.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 I dette tilfellet er det snakk om en 605(18 fot). Tenkte at størrelsen ikke var så relevant da løsningene på selve festeanordningen kan brukes på flere båter. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2024 Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 Du bør i alle fall ha gjennomgående bolter med en plate på baksiden. Å skru rett i plasten gir lite styrke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 25.April.2024 Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 Petein skrev for 1 time siden: Tenkte at størrelsen ikke var så relevant da løsningene på selve festeanordningen kan brukes på flere båter. Og kanskje andre båter enn akkurat Merry Fisher også? Derfor er det alltid lurt å poste bilder når man lurer på noe. Hvis du hadde lagt ut bilder av hvordan det ser ut der du skal montere hjulet, så kan det jo hende at andre har gode løsninger fra helt andre båtmerker. Jeg stilte det samme spørsmålet da jeg skulle hjelpe en bekjent med å montere teinehaler på en Viknes 830. Fikk vel ingen konkrete svar på det, så jeg pønsket ut en solid løsning. Eieren ble veldig fornøyd, og det fungerer bra ennå etter flere år i bruk. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 25.April.2024 Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 Min båt hadde juksahjul skrudd rett i plasten da jeg kjøpt den. Holdt på å miste det ene da skruene slapp taket. Jeg fikk tak i et par biter rustfritt flattjern tilsvarende størrelsen på festeplata til juksahjulene, borret og gjenget opp hull og monterte som bakstykke. I båt er det jo ofte vanskelig å komme til, så jeg endte med å tre en meterlang gjengestang ned gjennom hullet i rekka, skrudde på plata og dro den opp. Så på med topplata og festet den ene skruen før gjengestanga ble tatt ut. Sitter godt fortsatt, 18 år etter.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 25.April.2024 Link til dette innlegget Svart 25.April.2024 Ser at jeg opprettet en tråd om den teinehaleren jeg monterte i en Viknes. Du kan jo se om bildene gir deg noen ideer. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.