Jump to content

Polaritet på ladekabel Yamaha 20hk 2-takt 2006?


Auskar

Recommended Posts

Hva er polariteten på denne Yamaha ladekabel for 20hk Yamaha 2006 modell totakter?

 

Begge kontakter mot batteri er like og med ensfarget Grønne ledninger.

Kontakt/stikk inn mot motor har hunn og hann pinn, og hva er pluss og minus av disse?

Legger ved bilder, fikk ikke helt greia på dette av forhandler som jeg bestilte kabelen av, og det samme skjedde angående samme kabel for noen år siden.

Litt toskete av Yamaha at de ikke merker ledningene, Sort og Rød hadde jo vært meget forklarende, to Grønne blir verre.

 

438089923_3635485126669239_127726760731529801_n.jpg

Kontakt Yamaha 20hk 2t 2006 2.JPG

Kontakt Yamaha 20hk 2t 2006 3.JPG

Link to post
Share on other sites

2 grønne = vekselstrøm , til feks lanterner

 

Er det manuell start på motoren så mistenker jeg du må kjøpe likeretter i tillegg om du vil ha dc

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Har likeretter/spenningsregulator montert, alt innenfor motordekslet er der, denne kontakt festes i en motsvarende kontakt på motorens utside.

 

Jeg er ikke ute etter strøm til lanterner, jeg skal lade ett batteri for bruk til lensepumpe og ekkolodd.

På batteriet er det pluss og minuspol henholdsvis merket Rødt og Svart/ +/-

 

Vil tro hunnkontakten er pluss siden den er skjult på en måte, men er ikke sikker.

Jeg lager overgang til batteriet med kobling som passer og merker ledningen for pluss med Rød elektrikertape når jeg vet hva som er pluss.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...