Jump to content

Tryg forsikring vil bruke useriøst verksted


alebassen

Recommended Posts

OBS: Jeg fikk for kort tid siden en skade i skroget på båten.

Tryg forlangte at jeg skulle bruke et verksted, som beviselig driver ulovlig virksomhet (firmaregisteret) og var vurder til 13 poeng av 100 / 1 av 5 mulige stjerner. 
 

Hva gjør jeg?

Link to post
Share on other sites

Er det så forskjellig fra bilforsikring at man ikke kan selv velge "merkeverksted" om det går på noen sin ansvarsforsikring? For øvrig kan man sikkert velge om det går på kasko også med bil men man taper premie (nå har jeg heldigvis enda aldri kjørt i noen av min egen skyld i løpet av 17 år siden jeg var 18). Når noen "rævkjørte" A8en så måtte forsikringa betale for at en bitteliten liten bulk fikses på merkeverksted til 30 000 hos Audi selv om bilen er urgammel (men ikke så gammel at det er verdifull veteran da :lol:).

Man burde vel kunne velge verksted eller står det i forsikringsavtalen på båt at det er forsikringsselskapet som velger hvor ting skal fikses? For øvrig beviselig driver ulovlig virksomhet da kan man vel bare ringe skattetaten/politiet avhengig av hva det er som er ulovlig vel (forstod ikke hva som menes med firmaregisteret, hvis firmaet ikke er registrert med sin NIP og REGON eller hva det er som tilsvarer dette i Norge så finnes det jo ikke så da kan jo ikke forsikringsselskapet sende deg dit uansett).

Link to post
Share on other sites

alebassen skrev 30 minutter siden:

beviselig driver ulovlig virksomhet (firmaregisteret)

Sterk påstand, men om du har dekning for dette, og tar det opp med ditt forsikringsselskap skriftilig, så ville det overraske meg om de ikke endrer oppfatning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...