Jump to content

Jipiii ny båt, Sea Ray 270 og takk til Marwin og Pjolter

Hansa666

Recommended Posts

Hei alle sammen :flag:

Må bare få takket Marwin og Pjolter for en fantastisk hjelp da jeg som fersk båtkjøper fikk hjelp av dem i dag til å besiktige en båt i Trondheim :yesnod:

Etter å ha fått en masse svar på mitt rop om hjelp her forleden dag, har det strømmet på med råd og vink. Et av disse rådene var å benytte meg av vennetjeneste bruktbåtkjøp. Etter å ha postet en IM til Marvin og Pjolter, gikk det 5!!!! minutter før svaret kom. De avtalte med selger om tidspunkt for besiktigelse og stilte leeenge før selger var på plass :yesnod:

Det viste seg at Marwin lå i samme båthavn som selger, så kontakten der gikk veldig greit :cheers:

Marwin ringte meg etter besiktigelsen, og ga en grundig redegjørelse for båtens tilstand, og etter denne samtalen, ringte jeg til selgeren og kjøpte båten. :flag:

Reiser til Trondheim på lørdag ( med bil... svigers ville være med....), og har

med meg noen edle dråper til to fantastisk service innstilte mennesker, Marwin og Pjolter :yesnod:

Så nok en gang, takk for all hjelp her på forumet :flag:

Hilsen en stolt ( og noen kroner fattigere) eier av en Sea Ray 270 Sundancer

Bilde

Hei Bitteliten :yesnod:

Du ga meg mye info ang. motor rommet, og dette sjekket Marwin og Pjolter ut. Alt var i orden, og de ledningene som lå å fløt litt, mente Marwin var en svært enkel sak å rydde opp i. MEN tusen takk for at du gikk grundig til verks :cheers:

Hei Bitteliten :yesnod:

Du ga meg mye info ang. motor rommet, og dette sjekket Marwin og Pjolter ut. Alt var i orden, og de ledningene som lå å fløt litt, mente Marwin var en svært enkel sak å rydde opp i. MEN tusen takk for at du gikk grundig til verks :cheers:

Poenget for meg - og mange tror jeg - er å si i fra om alt vi ser som ikke ser bra ut. Når kjøpsadrenalinet bruser som et fossefall er det greit om noen har et par små dråper med kaldt vann å helle i blodet. Mange har blitt lurt ved bruktbåtkjøp, og det er vel først og fremst det vi vil hjelpe til å unngå

Var CE merkingen OK?

Jepp, CE merkingen var OK, dette var gjor FØR båten kom til Norge. Det en en feit blekke på norsk som forteller alt om båten, så dette var ok.

Ja, kjøpsadrenalinet var på topp i dag, men etter en laaaaang samtale med Marwin, var valget enkelt :yesnod:

Grattis med kjøpet Hansa666 :-)

Tror du blir fornøyd!

Ubrukt ankerwinsh forrut, ny VVBereder (10 min. å tilkoble slangen), alt treverk (solid teak) bærer preg av at båten er lite brukt(!), 3 "sovesteder" (Forut med V-løsning, midtships med uttrekkbar sofa og akter i akterkabin), "snodig ekstra kjøkkenbenk" bak førerplass med vask, "akvarium" og skapplass + 5 stangholdere ++++.

Motoren er såvidt innkjørt (300 Hk Diesel, tur/retur Trondhem-Bodø). Litt strips og en halvtime i motorrommet så er ledninger på plass. Men vil anbefale at du bytter sikringsholder (6 glass-sikringer) til lameller i løpet av et par år, stikkontakt for landstrøm er plassert i siden utvendig og bør vel plasseres innvendig (etterhvert) Likeledes må du ha trafo 230/110Volt hvis det gamle anlegget skal beholdes (El-spiral / gass kokested).

Hadde den hatt hardtop, hadde jeg kjøpt den sjøl!! :-)

Kan geleide deg til båthavna på lørdag hvis du vil.

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Hei Marwin :yesnod:

Skal gjøre de tingene du sier., men litt etter litt. Trodde ikke at det var gass i båten....... Men men får ikke alt med meg :)

Men dette med 110/220 anlegg, kan en sette på en omformer her uten problem?? ELLER kan en sette 220 v rett inn i båten, skifte ut eksusterende stikkontakter???

Vi snakkes uansett i Trondheim på lørdag :cheers:

Ringer deg en time før ankomst :)

Redigert av Hansa666 (see edit history)

I følge marwin, er båten strøken, og det holdt for meg :yesnod: Jeg har ikke sett annet enn de bildene som ligger på nettet, og har kjøpt båten ut i fra de OG Marwins besiktigelse.

Ja, tror det er gjort et godt kjøp :flag: men svaret får vi når den kommer på sjøen til våren..... :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...