Jump to content

Jipiii ny båt, Sea Ray 270 og takk til Marwin og Pjolter


Hansa666

Recommended Posts

Hei alle sammen :flag:

 

Må bare få takket Marwin og Pjolter for en fantastisk hjelp da jeg som fersk båtkjøper fikk hjelp av dem i dag til å besiktige en båt i Trondheim :yesnod:

 

Etter å ha fått en masse svar på mitt rop om hjelp her forleden dag, har det strømmet på med råd og vink. Et av disse rådene var å benytte meg av vennetjeneste bruktbåtkjøp. Etter å ha postet en IM til Marvin og Pjolter, gikk det 5!!!! minutter før svaret kom. De avtalte med selger om tidspunkt for besiktigelse og stilte leeenge før selger var på plass :yesnod:

 

Det viste seg at Marwin lå i samme båthavn som selger, så kontakten der gikk veldig greit :cheers:

Marwin ringte meg etter besiktigelsen, og ga en grundig redegjørelse for båtens tilstand, og etter denne samtalen, ringte jeg til selgeren og kjøpte båten. :flag:

Reiser til Trondheim på lørdag ( med bil... svigers ville være med....), og har

med meg noen edle dråper til to fantastisk service innstilte mennesker, Marwin og Pjolter :yesnod:

 

Så nok en gang, takk for all hjelp her på forumet :flag:

 

Hilsen en stolt ( og noen kroner fattigere) eier av en Sea Ray 270 Sundancer

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei Bitteliten :yesnod:

Du ga meg mye info ang. motor rommet, og dette sjekket Marwin og Pjolter ut. Alt var i orden, og de ledningene som lå å fløt litt, mente Marwin var en svært enkel sak å rydde opp i. MEN tusen takk for at du gikk grundig til verks :cheers:

Poenget for meg - og mange tror jeg - er å si i fra om alt vi ser som ikke ser bra ut. Når kjøpsadrenalinet bruser som et fossefall er det greit om noen har et par små dråper med kaldt vann å helle i blodet. Mange har blitt lurt ved bruktbåtkjøp, og det er vel først og fremst det vi vil hjelpe til å unngå

 

Var CE merkingen OK?

Link to post
Share on other sites

Grattis med kjøpet Hansa666 :-)

Tror du blir fornøyd!

Ubrukt ankerwinsh forrut, ny VVBereder (10 min. å tilkoble slangen), alt treverk (solid teak) bærer preg av at båten er lite brukt(!), 3 "sovesteder" (Forut med V-løsning, midtships med uttrekkbar sofa og akter i akterkabin), "snodig ekstra kjøkkenbenk" bak førerplass med vask, "akvarium" og skapplass + 5 stangholdere ++++.

Motoren er såvidt innkjørt (300 Hk Diesel, tur/retur Trondhem-Bodø). Litt strips og en halvtime i motorrommet så er ledninger på plass. Men vil anbefale at du bytter sikringsholder (6 glass-sikringer) til lameller i løpet av et par år, stikkontakt for landstrøm er plassert i siden utvendig og bør vel plasseres innvendig (etterhvert) Likeledes må du ha trafo 230/110Volt hvis det gamle anlegget skal beholdes (El-spiral / gass kokested).

Hadde den hatt hardtop, hadde jeg kjøpt den sjøl!! :-)

Kan geleide deg til båthavna på lørdag hvis du vil.

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hei Marwin :yesnod:

Skal gjøre de tingene du sier., men litt etter litt. Trodde ikke at det var gass i båten....... Men men får ikke alt med meg :)

Men dette med 110/220 anlegg, kan en sette på en omformer her uten problem?? ELLER kan en sette 220 v rett inn i båten, skifte ut eksusterende stikkontakter???

 

Vi snakkes uansett i Trondheim på lørdag :cheers:

Ringer deg en time før ankomst :)

Redigert av Hansa666 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I følge marwin, er båten strøken, og det holdt for meg :yesnod: Jeg har ikke sett annet enn de bildene som ligger på nettet, og har kjøpt båten ut i fra de OG Marwins besiktigelse.

Ja, tror det er gjort et godt kjøp :flag: men svaret får vi når den kommer på sjøen til våren..... :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...