Hansa666 Startet 4.Januar.2006 Del på Facebook Startet 4.Januar.2006 Hei alle sammen Må bare få takket Marwin og Pjolter for en fantastisk hjelp da jeg som fersk båtkjøper fikk hjelp av dem i dag til å besiktige en båt i Trondheim Etter å ha fått en masse svar på mitt rop om hjelp her forleden dag, har det strømmet på med råd og vink. Et av disse rådene var å benytte meg av vennetjeneste bruktbåtkjøp. Etter å ha postet en IM til Marvin og Pjolter, gikk det 5!!!! minutter før svaret kom. De avtalte med selger om tidspunkt for besiktigelse og stilte leeenge før selger var på plass Det viste seg at Marwin lå i samme båthavn som selger, så kontakten der gikk veldig greit Marwin ringte meg etter besiktigelsen, og ga en grundig redegjørelse for båtens tilstand, og etter denne samtalen, ringte jeg til selgeren og kjøpte båten. Reiser til Trondheim på lørdag ( med bil... svigers ville være med....), og har med meg noen edle dråper til to fantastisk service innstilte mennesker, Marwin og Pjolter Så nok en gang, takk for all hjelp her på forumet Hilsen en stolt ( og noen kroner fattigere) eier av en Sea Ray 270 Sundancer Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Gratulerer så mye med ny båt Flott at vennetjenesten fungerte så godt. Håper du får mange fine dager utpå. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Bitteliten Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Gratulerer så meget!! Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Takker for det, gleder meg som er barn på julaften Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Hei Bitteliten Du ga meg mye info ang. motor rommet, og dette sjekket Marwin og Pjolter ut. Alt var i orden, og de ledningene som lå å fløt litt, mente Marwin var en svært enkel sak å rydde opp i. MEN tusen takk for at du gikk grundig til verks Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Gratulerer og håper på fortsettelse av føljetongen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Veldig bra, kan jeg spørre hvor du skal ha den liggende? Regner med å se deg i vågen og andre steder til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Hei Bitteliten Du ga meg mye info ang. motor rommet, og dette sjekket Marwin og Pjolter ut. Alt var i orden, og de ledningene som lå å fløt litt, mente Marwin var en svært enkel sak å rydde opp i. MEN tusen takk for at du gikk grundig til verks Poenget for meg - og mange tror jeg - er å si i fra om alt vi ser som ikke ser bra ut. Når kjøpsadrenalinet bruser som et fossefall er det greit om noen har et par små dråper med kaldt vann å helle i blodet. Mange har blitt lurt ved bruktbåtkjøp, og det er vel først og fremst det vi vil hjelpe til å unngå Var CE merkingen OK? Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Henter båten til våren, og den blir enten liggende utenfor Markaneset, eller på Fagernes. Nidelven ligger i dag på Noreidedalen båtlag, på land. Hvor ligger din båt da??? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Hvor ligger din båt da???Min tørrtrener på land Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Jepp, CE merkingen var OK, dette var gjor FØR båten kom til Norge. Det en en feit blekke på norsk som forteller alt om båten, så dette var ok. Ja, kjøpsadrenalinet var på topp i dag, men etter en laaaaang samtale med Marwin, var valget enkelt Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Hei Baylainer. Du sier den ligger på land, men hvilken havn ligger du i ellers i året da??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Nidelven ligger i dag på Noreidedalen båtlag, på land.Hva slags Nidelv har du i dag+ Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Har en Nidelv 24 1980 mod Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Januar.2006 Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Har en Nidelv 24 1980 mod Fin båt det også. Velkommen i "flyver gjengen". Det er noe annet å suse over bølgene i 30 knop + Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Det er helt rett Det blir litt annet å gå fra en Yamnar 33HK til en 300HK Kalles ikke dette for 3 fot syken...... hummmm er vist nok smittet...... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Hei Baylainer. Du sier den ligger på land, men hvilken havn ligger du i ellers i året da??? På Håkanshella blir jeg liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Vel, der er jo rett i nærheten, da møtes vi vel til sommeren? Bare se etter en båt med 4 små banditter fartene rundt Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Vel, der er jo rett i nærheten, da møtes vi vel til sommeren? Bare se etter en båt med 4 små banditter fartene rundt Ny og fin kikkert er innkjøpt Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Gratulerer med ny, flott båt! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
hos Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Gratulerer med ny fin båt Som relativt ny her på forumet var jeg ikke klar av muligheten for slike vennetjenester. Flott at den virket så bra! Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Marwin Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 Grattis med kjøpet Hansa666 :-) Tror du blir fornøyd! Ubrukt ankerwinsh forrut, ny VVBereder (10 min. å tilkoble slangen), alt treverk (solid teak) bærer preg av at båten er lite brukt(!), 3 "sovesteder" (Forut med V-løsning, midtships med uttrekkbar sofa og akter i akterkabin), "snodig ekstra kjøkkenbenk" bak førerplass med vask, "akvarium" og skapplass + 5 stangholdere ++++. Motoren er såvidt innkjørt (300 Hk Diesel, tur/retur Trondhem-Bodø). Litt strips og en halvtime i motorrommet så er ledninger på plass. Men vil anbefale at du bytter sikringsholder (6 glass-sikringer) til lameller i løpet av et par år, stikkontakt for landstrøm er plassert i siden utvendig og bør vel plasseres innvendig (etterhvert) Likeledes må du ha trafo 230/110Volt hvis det gamle anlegget skal beholdes (El-spiral / gass kokested). Hadde den hatt hardtop, hadde jeg kjøpt den sjøl!! :-) Kan geleide deg til båthavna på lørdag hvis du vil. Marwin Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansa666 Svart 5.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 (redigert) Hei Marwin Skal gjøre de tingene du sier., men litt etter litt. Trodde ikke at det var gass i båten....... Men men får ikke alt med meg :) Men dette med 110/220 anlegg, kan en sette på en omformer her uten problem?? ELLER kan en sette 220 v rett inn i båten, skifte ut eksusterende stikkontakter??? Vi snakkes uansett i Trondheim på lørdag Ringer deg en time før ankomst :) Redigert 5.Januar.2006 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 5.Januar.2006 Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 ........Hadde den hatt hardtop, hadde jeg kjøpt den sjøl!! :-) Aner jeg konturene av et godt kjøp her.... Ønsker å gratulere meg en fin båt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Hansa666 Svart 5.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2006 I følge marwin, er båten strøken, og det holdt for meg Jeg har ikke sett annet enn de bildene som ligger på nettet, og har kjøpt båten ut i fra de OG Marwins besiktigelse. Ja, tror det er gjort et godt kjøp men svaret får vi når den kommer på sjøen til våren..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.