Jump to content

Jipiii ny båt, Sea Ray 270 og takk til Marwin og Pjolter


Hansa666

Recommended Posts

Uppss, der var jeg kanskje litt snar...

Spiral: Ja.

Og så var det annen "fyring" under... TRODDE de var gass, men det KAN være sprit-brenner.

(Det var mørkt serru, midnattsola kommer ikke før litt lengre ut på våren :-)

 

Ang. strømmen: I og med at anlegget i båten er 110 volt, ville JEG ha valgt å sette inn en enkel trafo.

Du kan lese litt om dette i tidligere innlegg her på siten (Drøssevis med gode råd.)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hilsen en stolt ( og noen kroner fattigere) eier av en Sea Ray 270 Sundanser

Gratulerer med ny båt!

 

Fattigere? Kanskje er sparekontoen din tømt. Kanskje har du tatt opp lån så du sover litt dårligere om natten. Men fattigere, nei det kan jeg ikke forstå at du blir av et slikt kjøp.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Takker.

Vel fattigere eller fattigere, kommer ann p hvilket øye som ser.... mitt eller fruens.... :smash:

 

Neida, hun er med hun også :)

 

Skipper _Worse, båtene våres kommer ikke til å ligge langt i fra hverandre, så ser du båten min med en haug med barn ombord, ja da er det bare å tute :flag:

Link to post
Share on other sites

Har du lyst på litt lesestoff før du henter båten finner du original brosjyren til Sea Ray 270 Sundancer 1988 modell her. (Det er en PDF fil på 2,3MB)

 

Sea Ray har et utmerket webarkiv med brosjyrer mv over de fleste modeller fra 1960 og fremover - det finner du her.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt!

 

Har bare et spørsmål om CE-merking siden jeg driver og sjekker det på min egen importerte båt.

 

Du forteller at båten hadde med norsk bruksanvisning og det er jo en forutsetning for korrekt CE-merking.

 

Har du også sett om båten et lett synlig produsentskilt med symbolet "CE" og opplysninger om konstruksjonskategori, produsent, maks last/personer osv.? Er båten utstyrt med en 15 siffers CIN-kode (skrogidentifikasjonsnummer som er plassert på styrbord side av akterspeilet). CIN koden kan forresten fra iår også betegnes som HIN kode. Og har båten samsvarserklæring? Dette er et meget viktig dokument som skal være vedlagt brukerhåndboken.

 

CE-merking er jo diskutert mye på forumet her og du burde være veldig oppmerksom på at alle forutsetninger er i orden når du kjøper en importert båt. Det holder ikke bare med en norsk bruksanvisning for at den skal være gyldig merket.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...