tom Cognac Startet 13.Mai Del på Facebook Startet 13.Mai Jeg har 3 henglser som skal brukes til ryggputen bak i båten. Disse er laget i alu. De har fått stygge rustflekker etter at forrige eier brukte ikke rustfrie skruer. Hvordan kan jeg få bort rustflekkene?Eller må jeg kjøpe nye ? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
pipe Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai Har du ikke flyverust fjerner til bilen? Den fungerer bra til det også fungerer den fint til rust på gelgoat. Hvem har ikke glemt igjen noe som ruster på badeplattformen som har satt stygge merker? Det er måten å fjerne det lett på Sitér dette innlegget Link to post
Alfa 1 Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai Hei. Hugos burde fungere på dette. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai pipe skrev 1 time siden: Har du ikke flyverust fjerner til bilen? Den fungerer bra til det også fungerer den fint til rust på gelgoat. Er du sikker på at flyverustfjærner ikke kan trenge gjennom elokseringen? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai dieselfan skrev 10 minutter siden: Er du sikker på at flyverustfjærner ikke kan trenge gjennom elokseringen? Nei helt sikker er jeg ikke men antar att det ikke er ett problem da syra er godt utvannet og er beregnet på billakk. Man trenger jo bare å litt på en klut å tørke av så kan man jo nøytralisere det med en gang. Hadde nok ikke vært redd for å prøve på disse hengslene men legge de i flyverust fjærner bør nok kanskje unngås Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai pipe skrev 1 minutt siden: syra er godt utvannet og er beregnet på billakk. Har en bil med alukarosseri og det er egentlig min dårlige erfaring derifra som gjorde at jeg kom med et lite "forsiktig" varsko... påførte felgen mens den sto på bilen og ble nok litt ivrig og søla mellom innerskjerm og hjulbue.... det ble ikke pent Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 13.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai pipe skrev for 1 time siden: Har du ikke flyverust fjerner til bilen? Det er konas bil, jeg har førerkort - men null peiling på bil så - - - hva er flyverustfjerner? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
dieselfan Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai Flyverust = "jernstøv" som kommer fra bremskiver/klosser som setter seg på felgene på bil. Flyverustfjerner = spray/pumpekanne med kjemikalie som løser opp flyverust og får det til å slippe felgen Ett eksempel Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mai Del på Facebook Svart 13.Mai tom Cognac skrev for 4 timer siden: Jeg har 3 henglser som skal brukes til ryggputen bak i båten. Disse er laget i alu. De har fått stygge rustflekker etter at forrige eier brukte ikke rustfrie skruer. Hvordan kan jeg få bort rustflekkene? Enkelt. Legg dem i en plastboks, fyll på vanlig 35% eddik til det dekker. Bruk en liten malepensel og børst lett på rusten. Straks rusten har løst seg opp skyller du den godt, og legger dem i en beholder med såpevann. De fleste såper er basiske, og nøytraliserer umiddelbart eventuelle syrererester. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tom Cognac Svart 14.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai Komodo skrev for 11 timer siden: Enkelt. Legg dem i en plastboks, fyll på vanlig 35% eddik til det dekker. Bruk en liten malepensel og børst lett på rusten. Straks rusten har løst seg opp skyller du den godt, og legger dem i en beholder med såpevann. De fleste såper er basiske, og nøytraliserer umiddelbart eventuelle syrererester. TAKKER Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.