Hulda Svart 11.Januar Link til dette innlegget Svart 11.Januar Ja, han har jeg fulgt siden han hadde den første glassfiberseileren og var oppe i Nord-Norge. Det blir vel over 10 år? Ellers så står 'Uma' på menyen og 'RAN'. En del har jeg kuttet ut, blant annet synes jeg 'Adventures of an Old Sea Dog' og en del andre ikke bringer noe nytt til torgs, han flikker rust og har ikke peiling. Verken på rust eller motorer. Jeg er vel egentlig mest interessert i tekniske greier vedrørende båt. Noe jeg kan lære av. Bading, palmer, fisk og troper er jeg nokså forsynt av. Dessuten har vi disse som kun er reklame-influensere, ikke min greie. 'S/Y Clan' følger jeg, fordi de seiler i mine farvann. Samme med 'Mike Sanis'. 'Travels With Geordie' er en innovativ trekunstner. 'Beau and Brandy' har jeg fulgt i mange år, og kommuniserer en del med dem, hvilket er cool. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars Hei. Det er 18. mars, og få er på tur med fritidsbåtar så tidleg på året. Mange har båtane sine på land, eller i opplag. Truleg er det mange gjestehamner som knapt har opna. Likevel vil Seilmagasinet alt no kåra "årets gjestehavn". Er det einkvan som forstår "timinga"? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli Hei Det siste frå Seilmagasinet er om ein bamse på seglltur. Bamsen har til og med fått is! Er det fleire enn meg som synest slikt er uinteressant? Seilmagasinet handsamar kundane som idiotar? https://www.seilmagasinet.no/barnas-batliv-frisk-og-blid-pa-sommertokt-sommer/frisk-har-seilt-til-sverige/929799 "Frisk har seilt til Sverige Etter værfaste dager i Halden har Frisk reist videre. Turen videre gikk til Strömstad rett over grensen. Susannah Eeg Journalist Publisert 07.07.2025 - 15:26 Sist oppdatert 07.07.2025 - 15:29 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Strømstad. IS: Frisk var heldig og fikk favorittisen sin, båtis på brygga! I dag reiste Frisk videre på eventyr fra Halden til Strømstad. Hei og hå på bøljan blå! Etter noen dager opphold fra seilingen i Halden har jeg endelig seilt videre. For øyeblikket er jeg i gjestehavnen i Strømstad og har det helt topp! Vi har hilst på haugevis med norske og svenske båtfamilier, spist båtis og kost oss på brygga. Dere hører fra meg snart igjen! Nuss og klem fra Frisk" Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Om ikke dette er en egen spalte beregnet for barn på båttur med familien så er jeg enig med deg @Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli Lazyjack skrev 44 minutter siden: Om ikke dette er en egen spalte beregnet for barn på båttur med familien så er jeg enig med deg @Ask Det er jo sjølvsagt mogeleg. I så fall må eg moderera meg, men kor mange barn les Seilmagasinet? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Linken tilsier vel at dette tilhører "Barnas båtliv". Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Ask Svart 8.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli 176-671 skrev 26 minutter siden: Linken tilsier vel at dette tilhører "Barnas båtliv". Har Seilmagasinet ei slik spalta? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Just now, Ask said: Har Seilmagasinet ei slik spalta? Riktigst svar på dette får man vel ved å spørre Sm direkte. Men linken tyder på en vinkling mot "Barnas båtliv". Det er vel ikke direkte uvanlig at diverse hobbyblader for voksne har mer eller mindre vellykkede spalter for den yngre garde. Sm har tydeligvis kokt sammen noe nettbasert til barna. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
ydalir Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Artikkelen står på seilmagasinet. Jeg forstår ikke problemet. Familien på seilferie har andre interesser en gamle gubber med livet i bakspeilet. hvem orker egentlig enda en artikkel om den nye awb, eller enda et ankertips... stå på seilmagasinet. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Kunne tenkt meg mer repotasjer fra seilforeninger rundt om og ting utenfor Oslofjorden. Også mer regattastoff og youtube repotasjer. Gjerne videointervjuer. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Ask skrev On 7.7.2025 at 15.45: Hei Det siste frå Seilmagasinet er om ein bamse på seglltur. Bamsen har til og med fått is! Er det fleire enn meg som synest slikt er uinteressant? Seilmagasinet handsamar kundane som idiotar? Jeg tror faktisk de fleste av oss ikke gidder å la seg irritere over slikt. Media er fulle av agurknytt om sommeren og om det gleder en barnefamilie i båt og følge denne bamsen på seilferie så er vel det bare koselig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.