-morten- Startet 15.Mai Del på Facebook Startet 15.Mai https://cm.batmagasinet.no/bunnbehandling-batvedlikehold-coppercoat/glattere-skrog-og-enklere-vedlikehold-en-bunnbehandling-som-virker-effektivt-i-mer-enn-10-ar/877651 Syntes det virka litt for godt til å være sant! men jeg kan jo ta feil! Et problem er jo at gammelt bunnstoff må fjernes, og det er jo en utrolig drittjobb. Kunne jo vurdert på en ny/ubehandlet båt da! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Grønnskollingen Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Får gode skussmål av de jeg har møtt som har det på sine båter. Kommer til å vurdere å bruke det på min neste båt. Særlig siden jeg har hatt gode erfaringer med vc17, som fremstår som lignende. Men man må virkelig ta sats når man først skal bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Denne er fin. Viser viktigheten av rett påføring https://youtu.be/6JkCzOZ9k_Q?si=IYIb1I8NLKwOqiig Sitér dette innlegget Link to post
Clint72 Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Jeg har dette på båt nr 2 nå. Mye arbeid / kost å få det på, men deretter er det mange år med minimalt med vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai 1 minute ago, Clint72 said: Jeg har dette på båt nr 2 nå. Mye arbeid / kost å få det på, men deretter er det mange år med minimalt med vedlikehold. Funker det på lett hurttiggående båt? har du dette på Flipper? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Clint72 Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Jeg hadde det på Flipperen, men har byttet til Sealine SC35. Fikk coppercoat på SC35 for 1.5 år siden da jeg var veldig fornøyd med det når jeg hadde Flipperen. Er veldig glatt og fint så lite friksjon i vannet. Brukes både på seilbåter og raske båter. Sitér dette innlegget Link to post
Sørine Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Har en kompis der har coppercoat på hans sejlbåd over det har virket vildt godt. Det er 14 år siden at han fik det på og der har været minimal med vedligeholdelse. Han vasker bunden når den kommer på land og sliber den let med en scotch brite inden den kommer i vandet igen... alt imens vi andre er smurt ind i slibe støv og maling... helt sikkert en god investering hvis man lige har tid og lyst til at fjerne alt den gamle maling. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 15.Mai Del på Facebook Svart 15.Mai Naboen har katamaran med Coppercoat. Påført for sikkert 15 år siden, still going strong. I følge ham selv består vedlikeholdet stort sett bare av å hoppe i vannet med en Scotchbrite skrubb (og i tillegg skifte anoder på drevene). Dyrt og litt styr ved påføring, men har totalt sett lønnet seg da det gror veldig lite under båten hans, langt mindre enn nabobåtene med selvpolerende bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.