XardasKSP Svart 6.August.2024 Link til dette innlegget Svart 6.August.2024 Flott tur trenger ikke å krysse hav for at det skal være fint men du kryssa vel Skagerrak uansett, båten din får meg til å tenke om det virkelig er stiligere med helhvit eller kanskje likevel mer fint med sort stripe på den Nyt resten av turen, takk for bildene og få med noen ekstra før det er ferdig! Video av Princess 42 i gang på havet hadde heller ikke vært dårlig idee Link to post
Gabi Svart 7.August.2024 Link til dette innlegget Svart 7.August.2024 Det så veldig flott ut på Dyrön! Legger det til på lista over steder som må besøkes! En svenske vi traff på turen rundt Kallö Knippla mente skjærgården rundt Gøteborg og oppover var finere enn den i Stockholmsområdet da det bla var lettere tilgjengelig her. Mer privat og utbygd i Stockholmsområdet. Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2024 Gabi skrev for 5 timer siden: Det så veldig flott ut på Dyrön! Legger det til på lista over steder som må besøkes! En svenske vi traff på turen rundt Kallö Knippla mente skjærgården rundt Gøteborg og oppover var finere enn den i Stockholmsområdet da det bla var lettere tilgjengelig her. Mer privat og utbygd i Stockholmsområdet. Det er nok riktig det med tilgjengeligheten, og jeg personlig foretrekker tang og svaberg framfor gress. Er nok enig med mannen, men det er utrolig flott i Stockholmskjærgården også Link to post
Tom Rør Svart 19.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 Årets tur er ferdig, og har ikke blitt dokumentert så mye som de siste turene vi har hatt. Det går an å ikke reise langt, og vi har kost oss skikkelig med DK, Sverige og den siste uken, som ble lagt til området rundt Drøbak. Vi får krysse fingrene for at det til neste år lar seg gjøre å snike seg nedover mot de frisiske øyene igjen, med mål om å gå på "baksiden" av noen av dem. Fortsatt god båtsesong alle sammen. Pølser fra Danmark ble grillet Høyvann på Sand marina Keiko bytter impeller på generator Nydelig plass på Bergholmen Det var greit å våkne til dette Link to post
XardasKSP Svart 19.August.2024 Link til dette innlegget Svart 19.August.2024 Ble ikke så mange bilder som på de andre turene men takk for alle sammen alltid fint å se turene dine og den fine båten! Har skaffet en liten båt (ville ha noe til kupp pris her og nå, uten å vente evig på den store til kupp pris) men den klarer kanskje en liten tur som kan kombineres med noe pilking i farvann lengre fra Langesund! Dine turer inspirerer i hvert fall til å få dradd noe sted. Er fortsatt en glede å finne blant forumets arkiver en eller annen tur som du har tatt som jeg ikke fikk sett før, kunne vært kanskje en idee å legge til linkene ett sted til alle turene så man kan være sikker på at man har sett alle sammen. Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2024 XardasKSP skrev for 6 timer siden: Ble ikke så mange bilder som på de andre turene men takk for alle sammen alltid fint å se turene dine og den fine båten! Har skaffet en liten båt (ville ha noe til kupp pris her og nå, uten å vente evig på den store til kupp pris) men den klarer kanskje en liten tur som kan kombineres med noe pilking i farvann lengre fra Langesund! Dine turer inspirerer i hvert fall til å få dradd noe sted. Er fortsatt en glede å finne blant forumets arkiver en eller annen tur som du har tatt som jeg ikke fikk sett før, kunne vært kanskje en idee å legge til linkene ett sted til alle turene så man kan være sikker på at man har sett alle sammen. Gratulerer med ny båt @XardasKSP Jeg kan absolutt lage et innlegg med de turtrådene, samt en del YouTube- videoer vi tok på Nord-Norge turen, men det får bli litt utpå høsten ? Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2024 Link til dette innlegget Svart 20.August.2024 Takk for turen i år også! Absolutt fint i nærområdene også!? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
XardasKSP Svart 20.August.2024 Link til dette innlegget Svart 20.August.2024 @Tom Rør Takker! Gjerne legg dem ut til høsten så om vintern kommer har man noe fint å se på dersom båt må opp av vannet Link to post
Gabi Svart 20.August.2024 Link til dette innlegget Svart 20.August.2024 Takk for hyggelig prat i sommer og tips til nye turer!? Fine stemningsbilder og innlegg, så de har vært veldig hyggelig å lese og følge med på også! Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Tom Rør skrev On 18.5.2024 at 22.27: Vi drar ikke så langt som planlagt i år, og det blir i så fall- noe vi ikke har gjort på flere år. Jeg startet med planlegging av tur på innsiden av de frisiske øyer og ned mot Texel ……….. dette er en side for deg Tom om seiling på innsiden https://www.wattenschipper.de Langeoog „über die Wiese“ In aller Regel kann ab Langeoog 2 Std. vor HW Helgoland gestartet werden. Zunächst ab Langeoog-Hafen das Fahrwasser bis LW 6 nutzen (bei viel Wasser kann man auch direkt auf die Tonne zulaufen). Ab LW 6 dann ca. 4 sm in 94° steuern bis 53° 43,20´N 7° 39,45´E (Ein Steinhaufen in der Nähe auf 53° 43,322´N 7° 39,45´E wird mit diesem Kurs südlich umgangen). Ab dort 81° 2 sm bis OB 16. Südlich von OB 16 ist eine ausgedehnte Schlammbank, auf die man leicht mit dem Flutstrom getrieben wird. Wassertiefe nirgendwo weniger als 1,60 m 75 Min. vor HW Helgoland. 25.02.2024 re «Vanndybde ikke mindre enn 1,60 m 75 minutter før Hoch Wasser Helgoland.25.02.2024 « S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Takker så mye Nå er jeg i tenkeboksen på alternativ til innsiden av de frisiske øyer. Kanskje vi velger østover isteden :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn