Jump to content

Frilight spotdimmer og spoter har klikka.

Kanalkapteinen

Recommended Posts

I targabøyla har vi fire spoter med tilhørende touch-dimmer fra Frilight. 

Disse har funka bra lenge, men begynte å lugge litt i vinter. 

Nå er det helt dødt. 

Når jeg skrur på hovestrømmen, så lyser begge diodene ved dimmeren, hvis jeg prøver å slå på lyset ved å trykke eller holde inn "opp"-pila, blinker de to diodene i noen sekunder. Dette skjer to-tre ganger, så slukner begge diodene. Deretter lyser "opp" eller "ned"-dioden når jeg holder inne respektive knapp, men null lys i spoter. Har sjekket at pærene i spoter er ok, noe de er. Har også målt 12 volt fram til første spot, men det kommer 0 volt ut til selve pæra?
Jeg byttet en spotpære (tror det er MR16) til LED sist sommer, dette har fungert fint. Har forsøkt å bytte ut denne uten bedring. 

For meg virker det nesten som det kommer en feilkode eller noe til bryteren. Jeg har åpna selve bryteren, og det er ingen tegn til problemer der.
Noen som har erfart noe liknende? 
Det er denne bryteren det er snakk om: 

Image 1 of 3

https://www.watski.no/dimmerbryter-touch-12v24v-100w-svart-11vCE?artnr=115837&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjLGyBhCYARIsAPqTz1-XzkOROiM_mgFwbUKsbeHoUcEF98CjLwGQbJpjiS3_tnEuTTNtjrwaAuT6EALw_wcB

I Frilight sin katalog finner jeg dette, kan det være at master-spoten min har kvelda? 

image.png.05d26072b3652b853447a731bc00f753.png

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...