Montydsocks Startet 23.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2024 Jeg har en Volvo Penta AQAD41A med et DP-A 290 drev. Styresylinderen til denne lekker hydraulikkolje fra en skrue på undersiden: Er det noen som vet hva denne skruen gjør og hvordan den skal tettes? Er den kanskje ikke original? Ser litt pussig ut med så mye «ubrukte» gjenger. Dette er sylinderen. Sliter med å finne noe god dokumentasjon/splitt-tegningen på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Schanty Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Den bolten er ivertfall ikke orginal. her har nok noen satt i en bolt istendenfor det som var der. Jeg har ikke hatt den type styresylinder selv, men vil tro at det er for tapping/fylling av olje. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Enig med Scanty, det der ser ikke originalt ut. Dersom det er en tappeskrue, vil jeg anta det skal ligge en kobberskive som tetting mellom skruehode og gods. Det forutsetter at det er maskinert en plan flate rundt gjengepartiet. Alt vil bli enklere hvis du finner en deletegning. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Marqies Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Det er vel ikke umulig at det er en sett skruv eller låse skruv på en form for pakk boks på sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Jeg klarer ikke å se hva som er hva på det bildet ditt, men jeg skyter fra hofta og tipper at forrige eier har mistet en lufteskrue, og satt inn en vanlig maskinakrue istedet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.