Jump to content

Hentetur, Florø - Hvaler, Nimbus 34 commander

lurvetass

Recommended Posts

Nydelig båt i nydelig vær... kan det bli bedre :thumbsup:

Sover dere på skift eller blir det rast i natt?

Om dere går utaskjærs så ser det ut til å være gunstig å passere Lindesnes før 11 ish, da har dere pusten i hekken og rolig opp til Torungen. Vær obs på lyn lørdag kveld/natt.
God tur  :smiley:

4 timer søvn. Litt lite, men deilig dag! :yesnod:

Last gjerne opp bilder fra turen. Det gjør hentetråden mer opplevelsesrik for oss andre. :smiley:

God tur videre i dag!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

lurvetass skrev for 3 timer siden:

Rundet Lindesnes og nå Båly gjestehavn. 

Nå må vi sove litt.

Det ble en respektabel etappe i 16 kn :thumbsup:

Når dere våkner og går videre, vil det antagelig blåse fra Øst på utsiden.  Fremfor å stampe i motsjø anbefaler jeg å gå videre i leia på innsiden av Hille, forbi Mandal og inn Skjernøysund. Brua er 16-18 meter så det skulle holde selv med mast :giggle:.  Så videre forbi tregde (se opp for fotoboks :wink:) og videre i leia mot Ny Hellesund.  

Kan gå marsjfart mesteparten av veien. i skjærnøysund og forbi tregde er det noen få min i 5 kn. Ellers bare å køle på

Tanking regner jeg med dere tar på Flekkerøya. Ikke lange stykket bort dit. Dere kan jo ta en kikk på Prisen på Båly.

Var gunstig før, men blitt dyrere de siste årene relativt til de andre stedene jeg nevnte. 

Lenger øst ser vinden veldig gunstig ut i dag. Mer skvalp i morgen.

Mvh. SAP

Ja, vi går innaskjærs så mye vi kan.

Holder kun 10 knop nå. Ganske humpete nå 

Vi tanket i Båly og det var 17,13 pr liter, men vi gikk nesten 8 timer etter siste tanning så da tenkte vi sikkerhet og ikke literpris.

Hilsen

Lurvetass

lurvetass skrev for 1 time siden:

Vi tanket i Båly og det var 17,13 pr liter, men vi gikk nesten 8 timer etter siste tanning så da tenkte vi sikkerhet og ikke literpris.

ether å funnet en test med spec og forbruk skjønner jeg det godt.  Ikke store tanken på skuta.  Dere har vel ligget på rundt 35 liter i timen i følge tabellen.   

lurvetass skrev 1 time siden:

20240525_115448.jpg.80f9a04ee3bd005982329b457af5cf3a.jpg

gikk det greit mellom stakene og sikk-sakken etter Tregde? Ser litt kjip ut på kartet men veldig grei i praksis 

limer inn spec og test fra MBM testen i UK

IMG_4441.jpeg

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...