hanto1 Startet 24.Mai Del på Facebook Startet 24.Mai Bytter reg reim på motoren og fikk vite Toyota nummer 13568-19195 skulle være rett, men det står en reim med nummer 13568-17030 på motoren. Reimene er tilsynelatende like og i noen nettbutikker går disse om hverandre, men er usikker på om de er like eller ei.. Toyota delesalg åpner ikke før mandag Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Du kan jo prøve hos bilxtra, Thansen eller liknende. Toyota ville ikke selge meg reim da jeg prøvde for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Mai Del på Facebook Svart 24.Mai Har funnet 16 kilder på nett til nå og alle sier det samme: Tannantall: 92 Reimbredde: 25 mm Reimlengde: 876 mm Motorkode i båt: 6LP(A)-Dxx(x)x 12 ventiler motorer Motorkode i bil er Toyota 1HD-T 12 ventiler motorer (eldre motorkoder kan passe men lurt å bruke siste versjon for å plukke opp site oppdatering) Kan ikke garantere disse opplysningene men de er ikke tatt ut av løse luften.... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai Begge reimene har samme lengde og antall tenner, stusser bare over 2 ulike Toyota delenummer på tilsynelatende samme reima. Tror 24V utgaven ( ste ) har 105 tenner om internett ikke tar feil. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Mai Del på Facebook Svart 25.Mai hanto1 skrev 1 time siden: Begge reimene har samme lengde og antall tenner, stusser bare over 2 ulike Toyota delenummer på tilsynelatende samme reima. Når Toyota endrer delenummer, noe de (og andre) gjør ganske ofte, så kan det skyldes at de har skiftet/lagt til underleverandør som feks bruker en litt annen aramidtråd eller gummiblanding, eller kanskje tåler litt mer varme +++ og dermed er ikke spec identisk, og Toyota har valgt å endre nummer. hanto1 skrev 1 time siden: Tror 24V utgaven ( Ste ) har 105 tenner om internett ikke tar feil. For info så er det bare "S" i motorkoden som angir at motoren er en 24 ventiler. (jeg endret "S" i ditt sitat til bold og stor, for å gjøre det synligere) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Mai Del på Facebook Svart 25.Mai hanto1 skrev for 5 timer siden: Begge reimene har samme lengde og antall tenner, stusser bare over 2 ulike Toyota delenummer på tilsynelatende samme reima. Husk å sjekke bredden på reima også tilplan skrev for 15 timer siden: Toyota ville ikke selge meg reim da jeg prøvde for noen år siden. Høres ikke bra ut og jeg synes det virker mildt sagt rart. Kanskje ikke smart å basunere at reima (delen) skal brukes i båt... For egen del så fant jeg en bilannonse på Finn hvor bilen hadde samme motorkode som den som er relevant for min 6LPA-STP2. I annonsen fant jeg bilnummeret. Det noterte jeg i mappa for Yanmar 6LP på mobilen min. Så når jeg går til Toyota så oppgir jeg skiltnummereret... jeg har lagret. Skiltnummer er jo det som teller i skranken. Om jeg får problemer med båtmotoren og er langt hjemmefra, men har en Toyotaforhandler i nærheten, så er det gull å ha disse detaljene klare. Samme med en liste over typiske deler som er like i bil og båt Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai Takker for svar, som avslutning på tråden fikk jeg bekreftet av Toyota at nummer 13568-19195 er rett for Yanmar 6LP- DTE utgaven (12V) Motor startet og alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai Del på Facebook Svart 28.Mai hanto1 skrev 1 time siden: Motor startet og alt ok. Godt jobba Ganske god følelse når ingenting "clach'er" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.