Jump to content

12v problemer. Trenger desperat assistanse. Båten ligger i Skjeberg


Recommended Posts

Heisann,

Jeg begynner å bli litt desperat. Trenger hjelp til å feilsøke og fikse det elektriske anlegget på min nye bruktbåt. Det er snakk om en Galeon 280 Fly. Veldig original. Så virker i god stand. Problemet er at den ikke tar imot lading. Lader sier det er feil på elnettet. Alt virket når jeg hentet båten, men baugpropell ville ikke fyre, det var en klagesak og selger sendte en "mekaniker" som "fikset dette". Nå virker alt fikk jeg beskjed om. Men når jeg kom neste dag for å teste virket ingenting i båten. Siden da har den nektet å ta til seg strøm/lade. Når jeg skrudde på forbruksbatteriene var alt dødt. Når jeg skrudde på startbatteri begynte baugpropell å gå. Når jeg skrudde på forbruksbatterier igjen så klikket det ca hvert 10'de sekund i releet på baugpropellen. Jeg koblet så fra startrele, og jord til selve baugpropellmotoren. Nå "virker alt det elektriske, lys, trykkpumper osv. Men - båten lader ikke samme hva jeg gjør. Og jeg mener selv det må være noe galt med ledningsnettet mtp oppførselen til baugpropell før jeg koblet det fra ledningsnettet. Jeg har for ordens skyld kjøpt helt nye forbruksbatterier uten at det har hjulpet.

 

Selger svarer ikke på henvendelser og jeg er veldig interessert i å få dette fikset. Er det noen som kan hjelpe? Det er nok en smal og kjapp sak for en med bittelitt kunnskap. Jeg kan betale. 

 

Hilsen

Per

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...