Perbåteier Startet 26.Mai Del på Facebook Startet 26.Mai Heisann, Jeg begynner å bli litt desperat. Trenger hjelp til å feilsøke og fikse det elektriske anlegget på min nye bruktbåt. Det er snakk om en Galeon 280 Fly. Veldig original. Så virker i god stand. Problemet er at den ikke tar imot lading. Lader sier det er feil på elnettet. Alt virket når jeg hentet båten, men baugpropell ville ikke fyre, det var en klagesak og selger sendte en "mekaniker" som "fikset dette". Nå virker alt fikk jeg beskjed om. Men når jeg kom neste dag for å teste virket ingenting i båten. Siden da har den nektet å ta til seg strøm/lade. Når jeg skrudde på forbruksbatteriene var alt dødt. Når jeg skrudde på startbatteri begynte baugpropell å gå. Når jeg skrudde på forbruksbatterier igjen så klikket det ca hvert 10'de sekund i releet på baugpropellen. Jeg koblet så fra startrele, og jord til selve baugpropellmotoren. Nå "virker alt det elektriske, lys, trykkpumper osv. Men - båten lader ikke samme hva jeg gjør. Og jeg mener selv det må være noe galt med ledningsnettet mtp oppførselen til baugpropell før jeg koblet det fra ledningsnettet. Jeg har for ordens skyld kjøpt helt nye forbruksbatterier uten at det har hjulpet. Selger svarer ikke på henvendelser og jeg er veldig interessert i å få dette fikset. Er det noen som kan hjelpe? Det er nok en smal og kjapp sak for en med bittelitt kunnskap. Jeg kan betale. Hilsen Per Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.Mai Del på Facebook Svart 26.Mai Laderen du snakker om. Er det vanlig 12V lader? Her bør selger ordne opp,og spørsmålet er hvor mye du bør tukkle med dette før du får en respons fra selger. Sitér dette innlegget Link to post
Perbåteier Svart 31.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai Er ikke sikker på at det er lader. Lader oppdager feil på el-anlegget og går i standby modus virker det som. Har en C-Tek M200 Marine Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 16.August Del på Facebook Svart 16.August @Perbåteier, lenge siden tråden startet, og regner med at feilen ble rettet. Er bare litt interessert i slike feil, hva var feil? Årsak? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.