Jump to content

Da Oslofjorden døde

ydalir

Recommended Posts

Profondo skrev for 3 timer siden:

Hvordan blir det om bonden pløyer marka 3 ganger i uka

Skjønner din metafor.

Likevel, i tillegg til å bl.a forstyrre  "livet" til mikroorganismer, vil prosessen ikke være hensiktsmessig. Rett og slett meningsløs. 

For å holde oss til temaet at Oslofjorden dør, har vel tråden trukket frem disse årsakene: 

1: Ordinære utslipp fra renseanlegg 

2: Ikke planlagte utslipp fra samme.

3: Bunntråling 

4: Utslipp av ballastvann.

Septik fra fritidsbåter er i denne forbindelse marginalt.

Det bør vel gå i kategorien "griseri" som bør unngås.

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Hekri skrev for 3 timer siden:

For å holde oss til temaet at Oslofjorden dør, har vel tråden trukket frem disse årsakene: 

1: Ordinære utslipp fra renseanlegg 

2: Ikke planlagte utslipp fra samme.

3: Bunntråling 

4: Utslipp av ballastvann.

I tillegg må vi vel ta med at det er mye gamle synder fra industrien i havet. Og det er heller ikke slik at det er helt slutt på utslipp derfra. 

Når det gjelder fiske så er det nok ikke bare bunntråling heller. Både yrkesfiskere og fritidsfiskere har nok overbeskattet på andre måter. 

• 1 måned senere...
Komodo skrev On 5.10.2024 at 17.21:

Andre ting jeg mener bør gjøres er å pålegge bøndene tiltak som begrenser avrenning fra gjorder (bla forby høstpløying)

På Øvre Romerike der jeg bor er det tydeligvis slutt med høstpløying. Men sist jeg kjørte gjennom Lier mot Drammen var det ferdig høstpløyd over alt.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...