Clint72 Startet 9.Juni Del på Facebook Startet 9.Juni Hei, jeg skal koble opp en Victron MPPT i båten for litt ekstra strøm i uthavn. Tenkte jeg kunne koble den på utløpet av batteriladeren til forbruksbank. Det ville gjøre opplegget veldig enkelt istedet for å stekke opp nye ledninger etc. er det noe problem å gjøre det? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.Juni Del på Facebook Svart 9.Juni Burde ikke være noe problem dette, du sier ikke noe om hvor stor strøm du skal kjøre ut fra regulatoren, men regner med at kabeldim. fra laderen er godt nok dimensjonert. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Clint72 Svart 9.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni Det er godt dimensjonert for å lade med 50A på landstrøm, og solcellene er 200W, så da vil det vel typisk kanskje gi 5-10A på en fin dag. Solcelle er ikke permanent, så vil ikke bruke begge laderne samtidig. Tror jeg går for den løsningen, så slipper jeg å åpne kabel kanalene som ligger bak diverse utstyr og dieseltank :) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 9.Juni Del på Facebook Svart 9.Juni Tittelen er litt misvisende. Du ønsker vel egentlig bare å dele kabel med laderen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juni Del på Facebook Svart 9.Juni Det burde ikke være noe problem. Har det koplet slik selv (MPPT, dynamo og landstrømlader går inn på samme punkt). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.