cruiser Startet 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2024 Har idag aksling, flaps ++ forbundet med en utvendig 1 kg Maddox aluminium anode i et passivt system. Har i tillegg sinkanode på propellmutter. Dette var levert som standardinstallasjon fra ny båt. Innenbords motor med fast aksling, ligger i saltvann. Er det noen farer med å erstatte Maddoxanoden med en standard skroganode i sink? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Er det noen årsaker til at du ønsker å gå fra alu til sink? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
cruiser Svart 13.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Pris og tilgjengelighet er vel det viktigste. Må selvfølgelig ta hensyn til hvor ofte denne må skiftes, det vil i så fall vise seg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Jeg syntes jeg hørte at de må slutte å lage anoder i sink, grunnet miljø. Derfor gås det over til aluminium nå. Kan det stemme ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 Nei, det stemmer ikke. Sink hadde innlegert kvikksølv før i tiden, det ble forbudt. Alu har den store fordelen at anoden ikke passiverer. Med godt, forurenset sjøvann, fungerer sink helt greit. NB! Dette er på generelt grunnlag, og gjelder ikke katodisk anlegg med påtrykt spenning. Rett og slett for sinkens evne til passivering og at alu. har høyere drivende spenning i forhold til standard hydrogenelektrode. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.