Jump to content

Landløfting i januar ?


Suzuki

Recommended Posts

heisann;

jeg er avhengig av å få Jokeren på land, iløpet av ikke veldig lang tid. De fleste jeg har snakket med, er ferdige med opptak, og kan ikke løfte opp båten før etter at utsettet er i gang, bla.a grunnet plassmange. Dessuten er de færreste marina lastetrucker utstyrt med snøkjettinger. Opptak i mai/ juni blir alt for seint, da jeg har diverse jobber som skal gjøres, og bør komme i gang i løpet av en mnd eller så.

 

Noen som har tips / forslag til marina i indre Oslofjord, helst rundt byen som kan ta opp en båt til, på denne årstiden ?

Jeg må ha tilgang til kran ved båten på land, eller iallefall plass rundt for å komme til med kranlastebil eller mobilkran..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

heisann;

jeg er avhengig av å få Jokeren på land, iløpet av ikke veldig lang tid. De fleste jeg har snakket med, er ferdige med opptak, og kan ikke løfte opp båten før etter at utsettet er i gang, bla.a grunnet plassmange. Dessuten er de færreste marina lastetrucker utstyrt med snøkjettinger. Opptak i mai/ juni blir alt for seint, da jeg har diverse jobber som skal gjøres, og bør komme i gang i løpet av en mnd eller så.

 

Noen som har tips / forslag til marina i indre Oslofjord, helst rundt byen som kan ta opp en båt til, på denne årstiden ?

Jeg må ha tilgang til kran ved båten på land, eller iallefall plass rundt for å komme til med kranlastebil eller mobilkran..

har du hørt med folka på blommenholm?

Tenkte først å foreslå Lindøya, men det bortfaller vel.. hehe

Link to post
Share on other sites

mja, fra 4-6 uker kanskje ? Eller kanskje litt kortere, om det er et krav...

 

Suzuki

Tenkte på Sørfonden på Padda. Jeg regner med at den store krana er operativ om vinteren også, men jeg tviler på at det er ledige opplagsplasser på land. Derfor spurte jeg om tid. Har hendt at de har lagt båter i enden av skinnegangen for krana, men det medfører jo at krana mister noe av aksjonsradiusen.

 

Ta gjerne detaljer på IM hvis du tror det kan være aktuelt.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Forsøk Sonskilen dersom det ikke er for langt unna, http://www.sonskilen.no

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

kjapt spm; det er ikke lenger januar, men er det noen som kjenner til Marina / landløft mulighet i Osloregionen, som positivt HAR KAPASITET. ?

 

Min medarbeider har tilbrakt dagen i telefonen, vi er rett og slett ikke i stand til å finne noen som vil ta Jokeren på land i etpar uker. Beste estimat så langt, er at vi kan komme tilbake 2 uke i Juni.. ?

 

Så derfor; er det noe sted som noen vet har kapasitet ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

joda; Lars_Herman, det finnes nok.

Problemet er at;

1) De tar ikke telefonen

2) De sier " ring igjen til uka " ( på tredje/fjerde/femte uka )

3) De har ikke plass

 

All the above.....

 

Suzuki

Sonskilen Båthavn 64957144 tar opp båter hver eneste dag. Det er plass nok så vidt jeg kan forstå. I går tok de opp tre båter som har ligget ute i vinter, som skal opp for pussing og stoffing.

Link to post
Share on other sites

Slependen har egen truck, samt egen plass for "kjapt opp- kjapt ut" på kaia, samt at der er mange båter som er tatt ut derfra.

 

Ring dit er min anbefaling....... (om du ikke allerede har gjort det). Han Tore som har vært der lenge sluttet i fjor, har ikke nummeret til den nye......

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke problemet jeg. Her i Tønsberg mysser det av kranbiler og jeg har enda til gode å møte en sjåfør som bryr seg særlig mye om han løfter opp eller setter ut. Stort sett så antar jeg at de driter en lang mars i sånt :confused: Sett båten din i hagen min Suzuki,plass nok. Jeg skal nok få gjort nabolaget oppmerksom på at jeg ikke er blitt tekstil temmer ser du :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...