_Bliss_ Startet 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2024 Har ett prosjekt med en viksund 800. Viser seg at denne har plastpest. Tror ikke jeg får tid til å behandle dette nå. Usikker på om jeg skal la det være eller om jeg skal begynne å pirke i det.. båten går vel ikke ned med det første, men hvor raskt kan dette utvikle seg? har priket ett par plasser for å sjekke. kommer da inn til glassfiber. Hva bør dette lappes med. Har det noe for seg å begynne sparkle dette opp, eller holder det å legge på primer før bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Heisan har du tenkt å reparere det, så start til høsten. Fres opp boblene la det tørke til våren. Skal helst bruke en fuktmåler. Så sparkle med epoxy, videre 4-5 lag med 2 komponent primer. Til slutt bunnstoff. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jernkjøl Svart 24.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2024 Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det. Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 25.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2024 jernkjøl skrev for 14 timer siden: Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det. Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år. den kommer nok til å ligge ute hele året ja. virker som det er litt typisk for norske båter fra denne tiden, har sitt dette på flere NB også. Noen som kjenner til noen i Haugesunds området som driver med kalkblåsing? evt tørris, glass kan vel også brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.