_Bliss_ Startet 24.Juni Del på Facebook Startet 24.Juni Har ett prosjekt med en viksund 800. Viser seg at denne har plastpest. Tror ikke jeg får tid til å behandle dette nå. Usikker på om jeg skal la det være eller om jeg skal begynne å pirke i det.. båten går vel ikke ned med det første, men hvor raskt kan dette utvikle seg? har priket ett par plasser for å sjekke. kommer da inn til glassfiber. Hva bør dette lappes med. Har det noe for seg å begynne sparkle dette opp, eller holder det å legge på primer før bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Heisan har du tenkt å reparere det, så start til høsten. Fres opp boblene la det tørke til våren. Skal helst bruke en fuktmåler. Så sparkle med epoxy, videre 4-5 lag med 2 komponent primer. Til slutt bunnstoff. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jernkjøl Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det. Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 25.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni jernkjøl skrev for 14 timer siden: Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det. Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år. den kommer nok til å ligge ute hele året ja. virker som det er litt typisk for norske båter fra denne tiden, har sitt dette på flere NB også. Noen som kjenner til noen i Haugesunds området som driver med kalkblåsing? evt tørris, glass kan vel også brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.