Jump to content

Osmose/ plastpest utsette behandling/ evt nød rep

_Bliss_

Recommended Posts

Har ett prosjekt med en viksund 800. Viser seg at denne har plastpest. Tror ikke jeg får tid til å behandle dette nå. Usikker på om jeg skal la det være eller om jeg skal begynne å pirke i det.. båten går vel ikke ned med det første, men hvor raskt kan dette utvikle seg?

har priket ett par plasser for å sjekke. kommer da inn til glassfiber. Hva bør dette lappes med. Har det noe for seg å begynne  sparkle dette opp, eller holder det å legge på primer før bunnstoff?

Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det.

Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år.  

jernkjøl skrev for 14 timer siden:

Hvis du skal ha båten liggende ute hele året i mange år, ville jeg vurdert å gjøre noe med det. Tar du båten opp om høsten hadde jeg ikke brydd meg med det.

Skal mye til før en får skader som svekker styrken i båten. Viksund virker å være litt ekstra utsatt. Forrige Viksunden min hadde plastbest bobler store som tallerkner etter å ha ligget på vannet i over 35 år.  

den kommer nok til å ligge ute hele året ja.

virker som det er litt typisk for norske båter fra denne tiden, har sitt dette på flere NB også.

Noen som kjenner til noen i Haugesunds området som driver med kalkblåsing? evt tørris, glass kan vel også brukes?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...