Roger jo Startet 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2024 Har samlet ""alle"" tømme stasjoner i forbudssonen og dalstrøka innafor. som jeg har funnet, er det noen som mangler gi meg et tips. Kartverket har 2 på Tjøme Verdens ende. en er sikkert feil? Kartlagt! hvor en bør legge noen flere Miljøstasjoner Drammen, Moss, Sarpsborg, Kragerø Sentrum, Skien og Ulefos Trenger en straks, I Toke og Tyrifjorden er det ingen. så er det det meste i boks. GPX Tømmestasjoner Kyst og Dalstrøka innafor 2.zip Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Hulda vil vel stå fast i gjørma et par båtlengder fra tømmestasjonen i Son. For seilbåter som stikker >2 meter, sjekk vannstanden. Jeg ble anbefalt å gå over til Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Hulda skrev 51 minutter siden: Jeg ble anbefalt å gå over til Horten. hva med Fuglevik Båthavn? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Vet ikke. Havnekontoret anbefalte Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 Kan bare gå rett over til Tofte Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 Roger jo skrev for 10 timer siden: hva med Fuglevik Båthavn? Ikke alltid den fungerer som den skal Jeg er glad jeg ikke har ansvar for en slik tømmestasjon.. Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 28.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 @Roger jotror du trenger mange flere en de du ramser opp. I 5-6 knopp ned seilbåten går jo halve helga med for å gå innom tømmestasjon. Bør vel komme på plass tømmeflåte i alle populære uthavner hvis deg skal lære håp om at man skal ta tømmingene i bruk for saktegående båter med utålmodige barn ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 Ttopp skrev 8 minutter siden: flere en de du ramser opp. I 5-6 knopp ned seilbåten går jo halve helga med for å gå innom tømmestasjon. B Det er vell heller å se mulighetene , du har Horten, Tofte og Holmsbu og sikkert noen flere en har seil forbi. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
-morten- Svart 28.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 hvor fant du de kartopplysningene? jeg lurer på om det finnes noe på Møre og Trøndelag! har prøvd å lete på nett men finner ikke noe! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Roger jo Svart 28.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 -morten- skrev 1 time siden: vor fant du de kartopplysningene? jeg lurer på om det finnes noe på Møre og Trøndelag! Fra lista til Sjøfartsdirektoratet har sendt noen mailer og Gogge. Denne er bra , men en må åpne hver havn, https://velihavn.no/gjestehavner/møre-og-romsdal?f=1 denne søk på huk av Kloakktømming https://www.norskhavneguide.no/no/q?&lat=62.48368&lon=10.34151&zoom=6 Sendti im Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SUN960 Svart 28.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 Worry II skrev for 12 timer siden: Ikke alltid den fungerer som den skal Jeg er glad jeg ikke har ansvar for en slik tømmestasjon.. Det er ganske kjedelig hvis man tenker å tømme septiktanken via tømmestasjonen i hjemmehavn etter en helgetur for så å oppdage at stasjonen ikke virker. Da står man der da med full septiktank på søndag ettermiddag og båten skal kanskje ikke brukes igjen på en uke eller to. Det "tryggeste" er vel hvis man kan kjøre innom en stasjon på vei til hjemmehavn. Hvis den stasjonen ikke virker så har man ihvertfall muligheten til å få tømt tanken på "gamlemåten" på vei til hjemmehavn før båten fortøyes for en uke eller fler. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2024 Ny redigert fil , se oppdatert 1. innlegg i tråden. Fint om det kommer tilbakemelding om feil i linken. Og tilbakemeldinger om stasjoner som er ute av drift, Lange sund og Skjærhalden så langt Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 4.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Landcrab skrev On 4.7.2024 at 11.21: Det har kommet tømmestasjon i Krukehavn på Hvasser. Er den lagt inn? Den ligger i Sandøsund gjestehavn - tømmestasjon Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kanalkapteinen Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Mangler en i Kviteseid i Telemarkskanalen 🙂 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Roger jo Svart 5.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 Er det 2 i Kviteseid? Har Kviteseid Gjestebrygge 59.401360N 8.488544Ø Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MY Frederikke Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 https://www.sdir.no/fritidsbat/oslofjorden/ her holder det offentlige Norge en oversikt Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 MY Frederikke skrev for 2 timer siden: ttps://www.sdir.no/fritidsbat/oslofjorden/ her holder det offentlige Norge en oversikt Det er noen flere i linken i GPS fila i innlegg 1 . Fint å få beskjed om noen mangler eller er ute av drift. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Dykker Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Og dette gjelder skipsfart Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Hulda skrev On 27.6.2024 at 19.59: Hulda vil vel stå fast i gjørma et par båtlengder fra tømmestasjonen i Son. For seilbåter som stikker >2 meter, sjekk vannstanden. Artikkel om dette på Båtmagasinet. Dybden er 1.7m, pris kr 30. Nesten ingen bruker stasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Tømmestasjonen i Langesund(Langøya) er i ustand, noen har klart å knekke stussen mellom kran og sugeslange. Jeg har ringt å sagt ifra. Det ser også ut som at ifbm. ny tømmemaskin, så har de fjernet krana med vannslange, slik at man ikke lenger får spylt rent etter seg. Dro til Brevik, og der er alt på stell, både med pumpe og vannslange. Var forøvrig i Kragerø om onsdagen, og tømte septiken ved Stabbestad, sørgelige greier. Urolig sjø, og MANUELL pumpe for å tømme septik, meget tungvint. Her er det heller ikke noen vannslange for renspyling. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger jo Svart 28.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Nå ned Ulefoss GPX Tømmestasjoner Kyst og Dalstrøka innafor 3gpx.zip Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hekri Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 @Roger jo, finnes det oversikt over tømmestasjoner som er gratis og de som må betales? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Roger jo Svart 28.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Hekri skrev 4 minutter siden: , finnes det oversikt over tømmestasjoner som er gratis og de som må betales? Jeg skriver i oversikten når jeg får bekreftet at noen tar betaling. kun Volden så langt. Så jeg er takknemlig for innspill om nye stasjoner og betaling. kommunale skal være gratis. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 10.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2024 Ny fil Tømmestasjoner Kyst og Dalstrøka innafor 4 .zip (1).zip Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.