subwoofer Svart 1.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April Gammelt bunnstoff er noe dritt… Her er det mange lag… Men etter et døgn med kjemi lar det seg i stor grad skave av. Så til slutt en runde med roterende dyse på høytrykksspyleren. Må ta en runde til før jeg er kvitt alt, men i forhold til sliping er dette toppen av lykke! Link to post
ivar Svart 1.April Link til dette innlegget Svart 1.April subwoofer skrev for 5 timer siden: i forhold til sliping er dette toppen av lykke! kilovis med bunnstoff-slipestøv - det er iallefall ikke akkurat toppen av lykke Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
subwoofer Svart 23.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April Etter to uker i verdens største land, altså Utlandet, får man endelig gjort noe igjen. Ny runde med Dilunett og skaving med sparkelspade og det ser slik ut: Og etter har høytrykksspyleren har sagt sitt ser det sånn ut: Jeg kunne i teorien bare brukt spyleren, men jeg har ikke lyst til å ha et titalls kg gammelt bunnstoff ut i hagen. Med denne metoden er det veldig lite som forsvinner ut. Vannmengden til spyling er liten nok til at det ikke renner avgårde, da får jeg samlet opp det meste når vannet har fordampet. Link to post
subwoofer Svart 23.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April Innretting av motor, sagaen fortsetter. Jeg klarte - etter mye om, men og banning - å løsne ramma mot skjoldet for å se om jeg fikk hevet motoren litt i bakkant. For øyeblikket ser det ut til at svinghjulet er 3-4mm ut av senter på gimballageret, i retning for lavt. Nå har jeg konstatert at det er mulig å løsne alle seks mutterne og trekke dem til igjen, men jeg anbefaler det ikke til noen. Jeg klarte vel å løfte ramma ca 1mm, det var litt stutt. Virker som det var noe som tok i mot mellom skjold og ramme. Så da begynner å spekulatoren å gå, det spørs om ikke riktig svar er å shimse selve motorfestene. Og det ser jo ut til å være en grei sak å gjøre. Målte sporet i motorfestene til ca 30mm og bolten ser ut til å være 1/2", da skal nok de her funke bra. Litt smale, men da kan de bare legge seg på skrå. https://www.biltema.no/bygg/festeelementer/skiver/firkantskive-m13-25-x-25-mm-varmforsinket-10-stk-2000054844 At jeg ikke tenkte på det før jeg bedrev motorromyoga i tre timer. Aaargh! Link to post
subwoofer Svart 25.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April Så var det å ta hjernen ut av fryseren. Sett at det ikke var det bakre motorfestene som var for lave, men at jeg har støpt de fremre i overkant høye? Etter tenking og banning kom jeg på at jeg kunne løsne de justerbare labbene og ta bort den nedre justeringsmutteren, så får jeg ta finjustering med shimsing. Og jaggu f%#n, da var vi nesten perfekt i mål! Men så måtte jeg jo selvfølgelig oppdage et annet problem. Den ene trimsylinderen drypper litt olje, avstrykeren er på vei ut. Da må jeg gi ut hvordan jeg kommer meg inn i den… Link to post
subwoofer Svart Søndag 15:40 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 15:40 I dag har jeg bare blitt kvitt det gamle 290-drevet, så da ble det bedre plass i garasjen. Gårsdagen gikk i stor grad til stell av kalesje; vask og impregnering. Mye mer slitsomt enn jeg så for meg, det blir spennende å se hvor stor forbedring det blir. Repsett x2 til trimsylindere er bestilt fra marineparts.no, det sto potensiell levering 2/5. Det er ikke så ille hvis det stemmer. Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 17:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:13 Dagens modding av verktøy: lage et pressverktøy for å presse endelokket på trimsylinderen inn nok til å få løs låseringen. Tar utgangspunkt i en 27mm pipe fra Biltema (42,90kr) og gir den en liten dose med vinkelsliper. Måtte til med både smal og bred skive, men det tok ikke mer enn fem minutter før jeg hadde noe som passer bra. Da er det bare å vente på repsettet, blir visst sendt fra Finland i dag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn