Jump to content

1964 Evinrude Big Twin 40hk lett overhaling, hvor kjøpe deler?

With Winth

Recommended Posts

Takk for tipset WPK, regner med det skal la seg ordne Eika, er nok flere entusiaster rundt omkring som kan skaffe deler. Og ute i den store verden er det fullt mulig å få tak i deler, ønsker bare å unngå dyr frakt og toll. 😉

46 minutes ago, Trawler 42 said:

Står ikke noe om årsmodell, men har undervannshus og forgasser til salgs.

https://www.finn.no/256166137

Jepp, har vært i kontakt med vedkommende ang toppen på den motoren, men han kunne ikke hjelpe. Rep-kit osv kjøpes kun nytt for min del da, og dette er fullt mulig å få tak i via ebay og andre plasser, men koster ofte skjorta å få sendt dette til Norge, og så vil staten ha sin del av kaka, så derfor prøver jeg først å få tak i delene her til lands.

Har allerede fått tips om 2stk som muligens kan hjelpe, så jeg finner nok ut av det i løpet av de nærmeste dagene 🙂

Takk for svar 🙂👍

Kjøper du på eBay koster det ikke skjorta å få det inn i landet, betalingssystemet der skjønner at det skal betales norsk mva og sørger for at det skjer. Ingen fortollingsgebyr på 250kr, bare 25% på kjøpspris og frakt. 

Men noen velger å sende utelukkende med de dyreste frakttjenestene de kan klare å hoste opp, det har du rett i, men pakninger og slikt kommer ofte fra Kina og da er frakt vanligvis godt under 100kr. 

10 hours ago, subwoofer said:

Kjøper du på eBay koster det ikke skjorta å få det inn i landet, betalingssystemet der skjønner at det skal betales norsk mva og sørger for at det skjer. Ingen fortollingsgebyr på 250kr, bare 25% på kjøpspris og frakt. 

Men noen velger å sende utelukkende med de dyreste frakttjenestene de kan klare å hoste opp, det har du rett i, men pakninger og slikt kommer ofte fra Kina og da er frakt vanligvis godt under 100kr. 

Mulig det, min erfaring er hovedsaklig fra kjøp av bildeler, og der er det mange som kan finne på å ta 500,- for en del som får plass i bukselomma. 😋

Sjekker de tipsene jeg har fått så langt, og om det ikke blir napp der, får jeg heller ty til noen utenfor Norge. 🙂

• 3 uker senere...

Har fått tak i nye champion plugger, impeller og pakningssett til forgasseren, men pakningssettet som ble sendt var ikke det samme som jeg bestilte.

Det hadde blandt annet ikke kork-flotør, så venter svar fra leverandør. 

Nå er paknings settet jeg bestilte registrert som "tomt hos leverandør" og settet jeg fikk er ansett som erstatter til det orginale. Det henger ikke helt på greip, for flotør vil jeg anse som en av de essensielle delene i rep-kit til forgasser av denne typen.

Er det noen som vet av erstatter til den orginale kork-flotøren?

gjerne noe i plast eller lignende 🤔

Åpnet toppen for å gjenge opp det ene plugghullet, det er nå gjort, og skal renses før ny gjengehylse monteres.

Åpnet også sidedekslene for å se tilstand på stempel/ringer,

Og alt ser fint ut, sett bort fra et hårete lag med fastbrent skit oppå stemplene.

regner med det er grunnet oljeblanding i bensinen kombinert med litt rikt innstilte dyser?

Forgasseren ser ut til å ha vært overhalt nylig, heldigvis,

Så da utsettes overhaling av forgasser til en annen gang.

Nå skal alt skrus sammen igjen,

Og så blir det prøvestart og evt feilsøking.

20240726_223327.jpg

20240726_221911.jpg

20240726_221901.jpg

20240726_221732.jpg

20240726_221725.jpg

20240726_221718.jpg

20240726_192017.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...