With Winth Startet 7.Juli Del på Facebook Startet 7.Juli Er det noen på forumet som kan tipse meg om hvor jeg får kjøpt rep-kit til forgasser, impeller og andre småting til en Evinrude Big Twin 40hk fra 1964? Ønsker å kjøpe i Norge, men sliter litt med å finne deler. 🤔 Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Ta en prat med Øivind hos Finset Outboard på Slemmestad. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Det viser seg at det er vannskligt og få tak i deler til en 09mod etec nå, så det og få tak i deler til en 64mod her i landet trur jeg blir en vannsklig oppgave Sitér dette innlegget Link to post
With Winth Svart 7.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli Takk for tipset WPK, regner med det skal la seg ordne Eika, er nok flere entusiaster rundt omkring som kan skaffe deler. Og ute i den store verden er det fullt mulig å få tak i deler, ønsker bare å unngå dyr frakt og toll. 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Står ikke noe om årsmodell, men har undervannshus og forgasser til salgs. https://www.finn.no/256166137 Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
With Winth Svart 7.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli 46 minutes ago, Trawler 42 said: Står ikke noe om årsmodell, men har undervannshus og forgasser til salgs. https://www.finn.no/256166137 Jepp, har vært i kontakt med vedkommende ang toppen på den motoren, men han kunne ikke hjelpe. Rep-kit osv kjøpes kun nytt for min del da, og dette er fullt mulig å få tak i via ebay og andre plasser, men koster ofte skjorta å få sendt dette til Norge, og så vil staten ha sin del av kaka, så derfor prøver jeg først å få tak i delene her til lands. Har allerede fått tips om 2stk som muligens kan hjelpe, så jeg finner nok ut av det i løpet av de nærmeste dagene 🙂 Takk for svar 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Kjøper du på eBay koster det ikke skjorta å få det inn i landet, betalingssystemet der skjønner at det skal betales norsk mva og sørger for at det skjer. Ingen fortollingsgebyr på 250kr, bare 25% på kjøpspris og frakt. Men noen velger å sende utelukkende med de dyreste frakttjenestene de kan klare å hoste opp, det har du rett i, men pakninger og slikt kommer ofte fra Kina og da er frakt vanligvis godt under 100kr. Sitér dette innlegget Link to post
With Winth Svart 7.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli 10 hours ago, subwoofer said: Kjøper du på eBay koster det ikke skjorta å få det inn i landet, betalingssystemet der skjønner at det skal betales norsk mva og sørger for at det skjer. Ingen fortollingsgebyr på 250kr, bare 25% på kjøpspris og frakt. Men noen velger å sende utelukkende med de dyreste frakttjenestene de kan klare å hoste opp, det har du rett i, men pakninger og slikt kommer ofte fra Kina og da er frakt vanligvis godt under 100kr. Mulig det, min erfaring er hovedsaklig fra kjøp av bildeler, og der er det mange som kan finne på å ta 500,- for en del som får plass i bukselomma. 😋 Sjekker de tipsene jeg har fått så langt, og om det ikke blir napp der, får jeg heller ty til noen utenfor Norge. 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Vial Svart 8.Juli Del på Facebook Svart 8.Juli Overhalte en Evinrude 15 HK gra 1964 for et par år siden. Kjøpte da alt av deler fra Ravns garasje. De skaffet alt jeg trengte, repsett forgasser, komplett pakningsett, impeller mm. Sitér dette innlegget Link to post
With Winth Svart 8.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli Takk for tipset, da skal jeg sende de en mail 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Juli Del på Facebook Svart 9.Juli Sjekk http://www.nymarine.ca Han har masse decaler, gummiknotter osv som er borte for mange herrens år siden fra de offisielle delelistene. Jeg kjøpte en del av ham når jeg pusset opp min 1958 18hk som jeg har på prosjektbåten min. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
With Winth Svart 10.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli 15 hours ago, Honduras said: Sjekk http://www.nymarine.ca Han har masse decaler, gummiknotter osv som er borte for mange herrens år siden fra de offisielle delelistene. Jeg kjøpte en del av ham når jeg pusset opp min 1958 18hk som jeg har på prosjektbåten min. Takk for tipset 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
With Winth Svart 28.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli Har fått tak i nye champion plugger, impeller og pakningssett til forgasseren, men pakningssettet som ble sendt var ikke det samme som jeg bestilte. Det hadde blandt annet ikke kork-flotør, så venter svar fra leverandør. Nå er paknings settet jeg bestilte registrert som "tomt hos leverandør" og settet jeg fikk er ansett som erstatter til det orginale. Det henger ikke helt på greip, for flotør vil jeg anse som en av de essensielle delene i rep-kit til forgasser av denne typen. Er det noen som vet av erstatter til den orginale kork-flotøren? gjerne noe i plast eller lignende 🤔 Åpnet toppen for å gjenge opp det ene plugghullet, det er nå gjort, og skal renses før ny gjengehylse monteres. Åpnet også sidedekslene for å se tilstand på stempel/ringer, Og alt ser fint ut, sett bort fra et hårete lag med fastbrent skit oppå stemplene. regner med det er grunnet oljeblanding i bensinen kombinert med litt rikt innstilte dyser? Forgasseren ser ut til å ha vært overhalt nylig, heldigvis, Så da utsettes overhaling av forgasser til en annen gang. Nå skal alt skrus sammen igjen, Og så blir det prøvestart og evt feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
With Winth Svart 28.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.