Jump to content

Fungerer MC batteri til Biltema's lensepumpe

Sinvano

Recommended Posts

Har ei lensepumpe fra biltema med innebygd nivåvakt (flottør) 

Vil det fungerer med et MC batteri til å drive ok? Jeg føler et maritimt batteri blir litt overkill for kun å drive den pumpen.

Båten står på henger for det aller meste så er jo mest regnvann 

Eventuelt hvilke type mc batterier kan dere anbefale? Hadde tenkt å dra med meg et fra biltema idag.

Ja, det vil fungere fint til å drive en lensepumpe

Ville valgt ett som er så stort som mulig, 24-30AMH eller noe.

Løst batteri uten lading er også en sikker måte å drepe ett batteri på da de færreste skjønner att ett batteri sulfaterer når batterispenningen går ned.
Så regn med hyppige batteri bytter med ett slikt opplegg

Kanskje litt sent, men jeg hadde nok dratt med meg et 40ah Bilbatteri. Nå skriver du ikke noe om du har batteri i båten fra før, og du skal lade via billader, påhenger eller solceller, men hvis du f.eks skal lade vis påhenger bør du sjekke hva som er minimum og maks størrelse. De ladekretsene på påhenger er ganske enkle saker, så du risikerer overlading/koking hvis batteriet er for lite. Et 40ah blybatteri til bil er nok rimeligere enn et stort MC-batteri

Jeg har ikke batteri i båten per nå.

Jeg kommer til å ta ut batteri og lade hjemme via billader. Som nevnt er båten for det aller meste på henger med mulighet for noe sjøsetting så lensepumpe blir jo bare litt backup.

Kjøpte ikke batteri idag. 

pipe skrev On 9.7.2024 at 14.33:

Ja, det vil fungere fint til å drive en lensepumpe

Ville valgt ett som er så stort som mulig, 24-30AMH eller noe.

Løst batteri uten lading er også en sikker måte å drepe ett batteri på da de færreste skjønner att ett batteri sulfaterer når batterispenningen går ned.
Så regn med hyppige batteri bytter med ett slikt opplegg

Solcellepanel i tillegg kan hjelpe, hvis det ikke regner hele tiden da ... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...