Hobbymekker Startet 10.Juli Del på Facebook Startet 10.Juli Min Volvo penta md30a har gått som en klokke i 12 år. Kjører båten forsiktig og oppdaget derfor ikke at den hadde en kjølevannlekkasje på toppen av termostathuset. Lokket til kjølevannet hadde rustet fast. Når motoren ble overopphetet fikk jeg endelig åpnet lokket. Jeg måtte fylle 12 liter vann, kjølevæske er brun og det er mye brun "rust" i systemet. Med ekstra tykk pakning fikk jeg tettet topplokket på termostathuset og nå holder motoren jevn temperatur (ca 90 grader) over lang tid, men etter 10 min gange faller turtallet. Jeg måtte få båten i land fra en øy og kjørte derfor 2 timer, kom akkurat i land fordi motoren mister kraft og faller tidvis helt i turtall. Kan dette årsakes av kjølingen? Sitér dette innlegget Link to post
Ludolf H Svart 10.Juli Del på Facebook Svart 10.Juli Mistenker tette dieselfiltre. Er det lenge siden disse har blitt skiftet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.