Optimist1 Startet 14.Juli Del på Facebook Startet 14.Juli Hei, har en gammel RIB (Tillos 275, uviss alder, tipper et sted mellom 15-20 år) som har vært lagret under presenning utendørs i 3 år, og da jeg dro den frem i dag oppdaget jeg at limingen var gått opp mot potongen i baugen (se bilder). Er dette noe som lar seg fikse med rett type lim? Eller er en RIB av den alderen kass? Gummien er ikke morken, bare blitt flekkete og stygg under presenningen. Vet ikke om det er hypalon eller PVC, men skal se om jeg kan finne det ut ved å få oversatt den italienske manualen som fulgte med båten. Takker for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli Ja dette kan fikses. Godt grunnarbeid med vasking og prepping er avgjørende for holdbarheten. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Jeg ville kontaktet Divepartner i Færvik på Sørlandet, jeg fikk veldig god hjelp til både rett lim og metode for reparasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Korsfjord skrev 36 minutter siden: Jeg ville kontaktet Divepartner i Færvik på Sørlandet, jeg fikk veldig god hjelp til både rett lim og metode for reparasjon. Eller ribworks som holder til i Larvik, litt nærmere. flinke og seriøse folk, har det fineste og flotteste plastverkstedet jeg har sett til nå (i båtbransjen) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Eller man drar til f.eks Maritim og kjøper 2-Komp lim til PVC eller Hypalon når du har funnet ut hva du har. Har hatt RIB tidligere hvor jeg opplevde dette. Enkelt å fikse når man gjør som det står i manualen. Er kontaktlim som man smører på rengjorte flater og presser sammen når det er ganske tørt. Biltemas lekkasjetester (spray) er forøvrig fin hvis man skal lete etter små lekkasjer. Fungerte bedre enn Zalo-vann for min del. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Optimist1 Svart 15.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli Takker for gode svar, var betryggende å høre:) Har funnet ut at det må være PVC da fargen på materialet er hvit og ikke grå/sort på baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.