subwoofer Startet 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2024 Det blir dieselpurke i båten i løpet av høsten, men jeg kan like godt ta servicen på motoren mens den fortsatt står på pall. Er det noe utover fullt filtersett, kjølevæske, olje og registerreimsett som bør bestilles? Dvs, har D3 trøblete vannpumper akkurat som VWs dieselfemmere? På folkevognbuss skiftes vannpumpa ved skifte av registerreim. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Nå kjenner jeg ikke til denne motoren, men jeg ville montert slange med stengekran på bunnpluggen for olja om jeg skulle montert inn nymotor. Da får man ut alt, og slipper vakuumpumpe osv. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Nå deler du ikke timetall på motoren så da blir det litt festus... Var den min ville jeg kjøpt overhaling sett til impellerpumpe og demontert kjølere og byttet O-ringer Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 14.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2024 Ca 450 timer, registerreim sist skiftet i 2019. Poenget er å ta alle de litt større tingene som vil klmme opp de neste par årene nå mens alt er lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 Først brukt Systemrens eller tilsvarende på kjølevannskretsen Ville deretter demontert kjølerne og renset de med syre hvis mulig Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2024 På 'nyere' bilmotorer er det nærmest standard å bytte vannpumpe samtidig som remsett. Sammen med ev. strammehjul, løpehjul osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.