havgut Startet 25.Juli Del på Facebook Startet 25.Juli 4 muttrer og låsesplint tatt ut. Har prøvd kile huset fra hverandre. Slått med tung hammer. Spraya med diverse oppløsninger. Sitter likevel dønn fast. Sansynlivis oppe i motor. Noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Juli Del på Facebook Svart 25.Juli På den ene min (ikke Tohatsu) så må jeg løsne akslingen som går fra gir og opp til motor oppe i motoren. Er en splint jeg må ta ut Muligens det er tilsvarende på din? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
havgut Svart 25.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli Takk for svar, men det er ikkje råd kome til aksling. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli Jeg husket feil. Det var ikke aksling, men stangen for girveksler. Det går en stang for å bytte gir fra rett under motor og ned til giret. Den er på en av mine motorer låst med en splint eller liknende. Den hindrer meg å dra av undervannshuset. Jeg vet ikke hvordan Tohatsu har løst dette. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli Du har ikke en bolt under trimfinna vel? Det pleier ofte å være en femte en der... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TåT Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli index skrev for 1 time siden: Du har ikke en bolt under trimfinna vel? Det pleier ofte å være en femte en der... Det var det i alle fall på den Tohatsuen jeg hadde. Så sjekk det! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Juli Del på Facebook Svart 27.Juli Hvis du ikke har fått ut alle boltene sitter gjerne undervannshuset helt tett, men hvis du har fått ut alle men den sitter fastrustet i drivaksel, får man gjerne en åpning på noen millimeter til en centimeter pga slakk i drivakselen osv. Hvis du får en liten åpning, heng motoren opp-ned og spray rustløser inn på akselen slik at det renner ned til splines i veivaksel. Prøv igjen etter noen dager og mange spayinger. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.