Jump to content

Underhus sitter fast. Tohatsu 9,9 ca. 2000 mod

havgut

Recommended Posts

På den ene min (ikke Tohatsu) så må jeg løsne akslingen som går fra gir og opp til motor oppe i motoren. Er en splint jeg må ta ut 

Muligens det er tilsvarende på din?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg husket feil. Det var ikke aksling, men stangen for girveksler. Det går en stang for å bytte gir fra rett under motor og ned til giret. Den er på en av mine motorer låst med en splint eller liknende. Den hindrer meg å dra av undervannshuset. Jeg vet ikke hvordan Tohatsu har løst dette.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Hvis du ikke har fått ut alle boltene sitter gjerne undervannshuset helt tett, men hvis du har fått ut alle men den sitter fastrustet i drivaksel, får man gjerne en åpning på noen millimeter til en centimeter pga slakk i drivakselen osv. Hvis du får en liten åpning, heng motoren opp-ned og spray rustløser inn på akselen slik at det renner ned til splines i veivaksel. Prøv igjen etter noen dager og mange spayinger. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...