Jump to content

Hvordan erstatte Engbo RC-01 fjernkontroll?

Fogg

Recommended Posts

IMG_2459.jpeg.dec5e91f5598adcd487c327be97d2e9b.jpegIMG_2457.jpeg.14db393d03ed1c311b37e7fd6df1a4d2.jpegJeg søker et rimeligere alternativ til å kjøpe ny komplett styringsenhet til min Engbo / Sleipner ankervinsj for å erstatte en defekt fjernkontroll (Engbo RC-01).

Saken er denne: Jeg byttet batterier i fjernkontrollen. Jeg har da åpenbart lagt batterikassetten tilbake feil vei slik at metallet på batteriene ble liggende ubeskyttet inn mot kretskortet.

Dette gikk som det måtte gå: Etter noen dager hadde batteriene gnagd seg gjennom lakken på kretskortet og kortsluttet det meste.

Kjenner noen et alternativ til å kjøpe ny sender / mottaker fra Sleipner til kr 4500? 

Eller å leve med kun det kablede panelet. Som er litt upraktisk…

Gjerne 3.parts utstyr. Jeg har tenkt på å skaffe en «opplærbar» sender for 868 MHz, men nå har jeg jo ingen sender å lære den opp med …

Fogg skrev 1 time siden:

Gjerne 3.parts utstyr. Jeg har tenkt på å skaffe en «opplærbar» sender for 868 MHz, men nå har jeg jo ingen sender å lære den opp med …

Sjekk om det er noen båtbekjentskaper som kan låne deg en RC-01 fjernkontroll og knytt den opp mot din mottager (det finnes sikkert en prosedyre for det, uten at jeg kjenner til hvordan denne eksakt virker).
Når du har knyttet den opp mot din mottager, benytter du lånefjernkontrollen til å "lære opp" en tredjeparts 868Mhz kontroller.

Deretter kan eier av RC-01 få tilbake sin og evt. knytte den tilbake til sin egen mottager (hvis det er nødvendig)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...