Jump to content

"Altera Mulier" Flipper 640 HT

tom Cognac

Recommended Posts

Vidar F.H. skrev for 13 timer siden:

Et trist syn når man kjenner omstendighetene (det går mot vinter) - men det er jo en årviss "skjebne". Når du sier at du skal gjøre mer arbeid i båten utover høst og vinter, minner du meg forresten på noen hyggelige stunder i min fars Rana 17 DC; på land og med en vifteovn på dørken slik at det ble riktig så varmt og hyggelig under kalesjen, mens jeg jobbet med elektrisk opplegg og innvendig vedlikehold/oppgradering. Gode minner, særlig fordi jeg fikk tilbringe tid sammen med Pappa - han fikk til slutt en båt han koste seg skikkelig i. Det skadet heller ikke når Mamma kom ut med en kurv med kaffe og vafler, som vi inntok rundt bordet bake i salongen. Fine minner om en svært god far, og en båt som ble - om jeg får si det selv - skikkelig, skikkelig bra!

Og jeg skal si meg enig med deg at båten din har veldig fine linjer. Den bærer også tydelig preg av å tilhøre en kar som elsker båtlivet.

Halvdan si kjærlighetsvise passer fint inn i denne settingen der han i vers 2 synger:

Når høsten finns og hverdagslivet venta
å fuglan tar te vett og flyg mot sør
Og vi får slit med regninga og renta
å meninga forsvinn i det vi gjør.

Så lykke til med videre arbeid og båtkos! Hold oss oppdatert.

- har bare en ting å si (sukk). : TAKKER for gode ord og at du deler egne minner - TAKKER :tommel_opp:

jeg tørker ut på land....!

Selv takk, Tom!

Jeg sitter her og fantaserer om at jeg, ett år fra nå, kanskje har en "hagebåt" selv. Og etter 47 år kjenner jeg meg selv godt, så jeg VET jo at det blir prosjekter og tilpasninger og forbedringer. Så kanskje jeg kan stikke ned i frukthagen og opp i båten, sette på varme og putle på mens "føglan ska vis vei" mot sør. Et begrep som har fått en noe annen mening for meg nå enn før 2017. Da bodde jeg 1700 veikilometer lengre nord...

Det fins verre måter å nyte båtlivet på! :)

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...