Konas båt Startet 5.September.2024 Link til dette innlegget Startet 5.September.2024 Cuttlesslageret skal byttes i ein ikkje for fjern framtid. Da må propell av og den er grei. Planen er å lure aksling forbi roret og trekke den heilt ut siden den er ganske kort. Om det ikkje går kan eg trolig trekke den langt nok inn om eg fjerner det fleksible leddet mellom gir og aksel. Men da må kilen fjernes, og den sitter dønn fast. Hvordan få den løs uten å skade kon? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.September.2024 Link til dette innlegget Svart 5.September.2024 Klem fast ei wisegriptang på kilen, og slå på tanga med en hammer, da kommer den ut uten å skade akselen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 6.September.2024 Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 ...alternativt kan du prøve å slå/dunke endeveis med en tung hammer og en passende bred dor. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.September.2024 Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 Stort sett har jeg fått løs kiler ved bruk av wisegrip og stump vold. Også bruk av metoden med drill/gjenging/skrue. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 6.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2024 Takk for tipsene. Da blir det å finne frem egnet verktøy og prøve metodene. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.September.2024 Link til dette innlegget Svart 7.September.2024 Konas båt skrev On 6.9.2024 at 0.27: Hvordan få den løs uten å skade kon? Jeg bruker denne og en mindre, de har ikke sviktet, Liten skrustikk til mindre arbeid setter den i den store skrustikka Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dieselfan Svart 7.September.2024 Link til dette innlegget Svart 7.September.2024 Roger jo skrev for 4 timer siden: Jeg bruker denne og en mindre, Verktøyet heter filklo. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 11.September.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2024 Da var sporkilen ut. Klemme Vice grip tange godt fast, noen rapp på tanga med hammer i radial retning og kile ute. 🙂🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.September.2024 Link til dette innlegget Svart 11.September.2024 Flink gutt! Tangen pleier å funke :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.