Jump to content

Ekstra vibrasjon ved motorfester i metall på utenbordsmotor

Haakonsen

Recommended Posts

Så i din presisjonskjøring på bane i høye hastigheter, >60 knop, så må du slippe det optimale sporet på banen? Jeg regner med dine doble eksterne styresylindre fra IMCO som gir stum og fin styring, lider?

Om ikke så ville jeg stått over. Da gir dette bare ekstra støy i båten.

Med mindre motorfestene er totalt defekte? Da ville jeg skiftet til nye originale i gummi. Og om, styringen er upresis kan det hende at du bør se på andre ting enn motorfester?

Haakonsen skrev for 4 timer siden:

Nå står motor å rister noe voldsomt når jeg gir gass i bølger, blir litt sleng i båten. Jeg fant motorfester i metall fra bobs machine shop i usa. Det blir hovedsakelig brukt i båtrace.

For meg høres det ut som om motorfestene dine er gåene. Tipper det er godt nok å montere nye originale. Jeg byttet motorfester på min Merc 100 i vinter. Øvre motorfeste var ødelagt. Nedre var 100% i orden, men måtte ødelegges for å få demontert motoren.

Alu foringer er ganske normalt, men det forplanter mye bevegelse inn i båten og gir akterspeilet mer juling. Men har du skikkelig styring og strikk rundt motoren ? Strikkene fjerner svært mye bevegelse i motoren, faktisk såpass mye at jeg tørr og kjøre med frontmontert styring (seastar tournament) selv om det er søppel sånn i utgangspunktet. På den raske båten står det sidemontert latham med cappilano rattpumpe (den på bilde er kosebåten og stopper på 83.7) jeg har kjørt med gummi foringer noen sesonger og nå er de kaputt (motoren har gått 1400timer), da blir det mye i alu iløpet av vinteren 

Screenshot_2024-09-17-08-55-21-275_com.miui.gallery.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...