Jump to content

Hentetur viksund 360 st cruz

Andora

Recommended Posts

En hentetråd er vel obligatorisk, turen er ikke så lang, Arendal - Hidra. Båten viksund 360 st cruz 09 modell, motor Volvo d6 435 med aksling. Reiste bort på torsdag kveld med kone og 2 av 3 barn og hund. Brukte fredag førmiddag på å rigge oss til før vi kastet loss i biestø i Nidelva ca kl 11 fredag. Stoppet i Lillesand å plukket opp vår datter og min far. Fortsatt til trysnes i Søgne hvor vi overnattet til lørdag. Siste etappe idag lørdag trysnes - Hidra. Båt og utstyr har fungert 100%.legger ved noen bilder av båt og turen. 

Messenger_creation_B90CD961-B999-49BC-8646-B00287EAC517.jpeg

Messenger_creation_493E0B16-886D-490F-AADC-00203EE47252.jpeg

Messenger_creation_AC4B88DB-86D2-4093-B7CC-CA7D44CDE861.jpeg

IMG_20240914_112523.jpg

Screenshot_20240913_150912_com.snapchat.android.jpg

IMG_20240914_104849.jpg

IMG_20240913_193840.jpg

Gratulerer med by båt 🎉

Da har vi vært i nærheten av hverandre i dag @Andora 🙂 

Gikk fra Risør i 07 tiden og var en liten stopp innom EDB ekspert og filleonkel på Jerken utenfor Arenedal.  Rundet Lindesnes i 12 tiden mener jeg.  
tok indre lei fra ny Helleseund, rundt Lindesnes og inn til korshavn og ut ved Katland fyr for å få det mest mulig behagelig.  

var innom Kirkehamn på Hidra og tanket.  
nå sitter vi i Haugesund og venter på mat 🙂 

her regner det og blåser katter fra syd.  

Gikk ikke mer enn 16/18 kn forbi lista.  Var spes humpete utenfor åna-sira pga sjeldent sterk strøm.   

IMG_7425.jpeg

IMG_7416.jpeg

IMG_7429.jpeg

Mvh. SAP

@sap_2000tusen takk🙂, vi hadde nokså nøyaktig samme ruta, ut fra trysnes rundt tånes gjennom trege, mannefjorden, båly, rundt neset inn i korshavn, over mot Farsund ut med katland til klokkebøya å langs listalandet så inn til rasvåg. Så deg på ais at du var hakk i hæl 🙂. Så en pinne båt oppankret utenfor Arendal igår med navn blu sky😉😉🙂. Hadde ikke med hverken ost eller kaviar så å få papirene stemplet var vel fånyttes... 😂😂

Andora skrev 23 minutter siden:

Så en pinne båt oppankret utenfor Arendal igår med navn blu sky😉😉🙂. Hadde ikke med hverken ost eller kaviar så å få papirene stemplet var vel fånyttes... 😂😂

man får ost og kaviar (Og kun i den rekkefølgen) servert der hos onkel @Bjørn Løvjomås, så trenger ikke medbrakt hehe 😅

Andora skrev 26 minutter siden:

vi hadde nokså nøyaktig samme ruta, ut fra trysnes rundt tånes gjennom trege, mannefjorden, båly, rundt neset inn i korshavn, over mot Farsund ut med katland til klokkebøya å langs listalandet så inn til rasvåg. Så deg på ais at du var hakk i hæl 🙂.

er nesten blitt melleruta den løypa der.    Mye bedre å ta «ytre-indre»  en å humpe seg avgårde ute på havet  når man har et alternativ :) 

så du den andre pinnebåten rett utenfor søndre utløp av elva ? 

Først trodde jeg nemlig det var onkels pinnebåt og var på på vei bortom for å banke på når jeg så at masta var litt vel kort og tjukk :giggle:

IMG_7393.jpeg

IMG_7399.jpeg

Mvh. SAP

Andora skrev for 10 timer siden:

hvor mange liter fyller du i kirkehavn årlig sånn ca? Du er en god kunde👍👍🛥️🛥️

Har ikke regnet sammen, men nok til å få gullbelagt kontokort og hatmeldinger fra MDG :giggle: nei da    Har det i regnskapet.  I fjor ble det kanskje 20-30 m3? 

ny, fin og ren tankstasjon med god pris beliggende litt over/ under halvveis mellom Oslo og Bergen.  
inapt noen omvei og så synes jeg det er koselig sted å kjøre innom.  

ellers vil jeg si jeg alltid har likt området mellom Mandal og Egersund.  Strekningen alle raser forbi som om de skulle hatt fandeb i helene…  Svinør, båly, korshavn, Farsund Hidra med Rasvåg og Kirkehamn, Flekkefjord  og ikke minst Åna-Sira  er fine steder jeg tror mange hadde likt.  Hvertfall de som ikke liker overfylte gjestehavner og skjærgård.    

raser ofte forbi jeg og så men har flere ganger vært innom Åna-Sira og de andre stedene.  🙂

Mvh. SAP

Andora skrev for 12 timer siden:

n pinne båt oppankret utenfor Arendal igår med navn blu sky😉😉🙂. Hadde ikke med hverken ost eller kaviar så å få papirene stemplet

Ikke nødvendig med medbrakt her nei, som neffjoe skriver..  her er det bare å stikke innom med stemplingspapirer 😅😅😅

Kaviaren skal vi nok få på rette plassen👍👍👍

Fikk dessverre ikke med meg at du passerte🙂

Endelig ble det Bobåt

20-30m3 det er jo ikke lite akkurat 😂😂. Veldig grei plass å fylle, bruker også å fylle der og på lindebø, det passer ganske greit på ferietur med vendepunkt Tvedestrand /portør, men d6'en vil nok ha litt mere mat enn BMW d190😂😂. @Bjørn Løvjomåsfår ta stemplingen til sommeren igjenn, da er vi garantert forbi igjenn 👍🙂Nå gjaldt det helst å komme seg hjem mens vært var godt, det er jo tross alt september. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...