Jump to content

Sunseeker portofino tegne nytt design

Recommended Posts

Hei, er inne på tanken om og bygge om sunseekeren til hardtop.

Kanskje litt tabu for mangen men er jo min båt.

Kalesjen er så dårlig forfatning og alt intreøret må nytt alt ute då puter og stoler og trekk i sider er totalt herpet.

Så lurer på om det er noken som er flinke til og tegne og kan lage ein skisse med tak frå targabøylen og framover og få nytt glass sett oppå dei glassene som er der fra før. Samt tak bakover eit lite stykke at det blir pent i design. 

Over motorluka ønsker eg og forsatt og ha kalesjen. Og så har eg ein tanke om og sette inn skyvedør framfor motorluka.

Ønsker på sikt og bygge den om som ein windy 9800 med salongsofa i hekken då eg ikkje er ein fan av den solsenga bak.

Bildene er tatt ifrå google så det er ikkje min båt men tenkte det var lettere og tegne på desse som kalesjen var nede på.

Tanker og innspill motas med takk 🙂

Plan_XPS34.jpg

image.jpeg

c6dbefd9-53af-41e7-b_1250x1250-uncropped.png

Ikkje heilt, er dieseltanken faktisk som blir største hinderet og blir antagelig 20 cm høgre enn dørken framme. Meiner volvoene står litt under tanken så er muligheter for og senke det over 60 cm. Mulig 80 og, men er taket eg vil ha gjort i første omgang då det er veldig værhardt på vestlandet og mulighet for og ha litt varme og bruke båten litt på vinterstid uten og fryse ihjel.

Synst takene på sagaene kunne verdt og prøvd og tegnet inn kanskje, men synst det er vanskelig og visualisere dette. Targabøylen er jo ganske høy på denne og frykter taket blir sjående teit ut. 

Elsker 80-90 talls linjer så det blir absolutt ingen modernisering med runde buer og moderne stil, det blir litt meir firkantet her og meir tidsriktig

• 2 uker senere...

Hadde heller invistert i en flott lun moderne kalesje.  Dette er en typisk kalesje båt som jeg tror du kommer til å ødelegge designet på med en HT. Om du skal selge en gang vil det nok være negativt. Med en sånn type båt er det jo litt av sjarmen å kunne kneppe opp å kjøre uten på godværsdager.

Det er selvfølgelig ditt valg, men tror neppe dette er gjort på disse før deg.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Sjøl om den er moderne så blir det kaldt. 

Og ny kalesje er rundt 40 tusen.

Om designet er pent så er jo ikkje det negativt og bygge den om.

Hadde den vore i god stand inni og alt av intreøret var pent så hadde eg vore enig med deg, men absolutt alt er totalt herpet. Er ingenting som er orginalt lenger.

Er på ingen måte ein praktisk eller sosial båt ute og er det eg vil bygge om på så det går an og sitte sosialt både inne og ute.

Men mest for støyen!

Så denne tråden siden det ble linket til min tråd. For meg har tiden ikke strukket til, så jeg har fortsatt ikke fått fast tak på min båt. Startet endelig i fjor høst med sidene på overbygget, men så tok andre ting over all tiden igjen... :tongue:

Som andre sier. HEr må du gjøre noen oppmålinger før du bestemmer om taket kan strekkes bakover. Er det mulig å senke dørken over motorene så mye at du får ståhøyde mellom ny dørk og targabøyle? Hvis ikke må du droppe tak strukket bakover over motorer. Jeg lagde en veldig enkel skisse basert på at du planlegger å beholde eksisterende rute. Tenker du da må ha rute i side på hardtop for å få nok utsyn.

image.png.cbcb2b5d68c13f982509bc8e3c6dabe4.png

I utgangspunktet så er det taket som blir tatt først og så senke dørken over maskinene. 

Er nok mulig og senke dørken 30 cm iallefall. 

Skal kappest vekk den toppen på ryggsetene iallefall slik at det går an og få skapelig skyvedør i bakkant.

Blei veldig fornøyd med det du tegnet bak targabøylen, er ikkje heilt uenig med det du tegnet framme men synst det såg litt for moderne ut kanskje. 

Prøver og tegne litt firkantete design, skal prøve og laste det opp

Men uansett tusen takk for innspill, har komt på nye tanker

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...