Chris284 Svart 27.Mai Link til dette innlegget Svart 27.Mai Sekundær er vakuum styrt på Rochester forgasser. Kan være vakuum slangen, den fra klokke på siden, er feil plassert på forgasser. Sekunær spjeld skal åpne helt om jeg ikke tar helt feil. Du må sjekke at det åpner når du gir på gass når du kjøre båten. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
FredrikH Svart 28.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai Yes, har verifisert at det er vakuum (når motoren kjører er det motstand i luftspjeldene). Jeg mistenker at spjeldene åpner seg for tidlig (ved lite vakuum), slik at secondary rods løftes for tidlig og sekundær får for mye bensin for tidlig. Skal gjøre noen justeringer i dag, så skal gi rapport :) selve sekundærspjeldene åpner seg fullt under gasspådrag. Men må altså verifisere at luftspjeldene åpner seg på riktig tidspunkt! Sitér dette innlegget Link to post
FredrikH Svart 2.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni oppdatering: samme symptomer som tidligere dessverre 😕 har nå tatt av forgasseren og begynt en enkel rebuild for å sjekke at alt ser ok ut. Float nivået så greit ut, så ingen indikasjoner på at det har vært problemet. jeg fikk dog ikke løsnet «power piston». Den satt bom fast, virket nesten limt. Den hadde imidlertid god fjæring. Synes stagene satt litt løst i dysen, men den skal kanskje ikke fylles helt uansett(?). Sitér dette innlegget Link to post
FredrikH Svart 2.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni En ting jeg bet meg merke i da jeg demonterte forgasseren var at bensinen fortsatte å renne da jeg skrudde av bensinledningen på forgasseren. Jeg har benyttet en ekstern bensintank som har stått høy i båten under testene, så kan virke som denne skaper en «heverteffekt». Jeg måtte koble av den eksterne tanken for at bensinen skulle slutte å renne. kan dette tyde på at bensinpumpa har ødelagt tilbakeslagsventil? Evt. noe galt med pumpemembranen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Juni Link til dette innlegget Svart 2.Juni FredrikH skrev 13 minutter siden: kan dette tyde på at bensinpumpa har ødelagt tilbakeslagsventil? Evt. noe galt med pumpemembranen? Tilbakeslagsventil skal vel ikke virke den veien? Går den finere med tanken lavt plassert? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FredrikH Svart 2.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni Nei det har du nok helt rett i! samme problemer med ekstern og intern tank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.