Jump to content

Ettertenning i forgasser på Mercruiser (350?) fra 1994. RPM utfordringer under last.


FredrikH

Recommended Posts

Sekundær er vakuum styrt på Rochester forgasser. Kan være vakuum slangen, den fra klokke på siden, er feil plassert på forgasser.

Sekunær spjeld skal åpne helt om jeg ikke tar helt feil. 

Du må sjekke at det åpner når du gir på gass når du kjøre båten.

 

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Yes, har verifisert at det er vakuum (når motoren kjører er det motstand i luftspjeldene). 

Jeg mistenker at spjeldene åpner seg for tidlig (ved lite vakuum), slik at secondary rods løftes for tidlig og sekundær får for mye bensin for tidlig. 

Skal gjøre noen justeringer i dag, så skal gi rapport :) 

 

selve sekundærspjeldene åpner seg fullt under gasspådrag. Men må altså verifisere at luftspjeldene åpner seg på riktig tidspunkt!

 

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...