Danemann Startet 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2024 Jeg har en liten Reflexovn med trailer heater control-rgulator nede i salongen i Red Admiral. Denne ovnen er nå matet med diesel fra egen tank etter fall-prinsipp, men jeg skulle gjerne hatt direkte mating fra båtens egen dieseltank. Løftehøyden blir ca 1 - 1,5 meter. Hva slags pumpe anbefales til dette? Kommentar fra moderator: Tittel endret fra Reflex til Refleks. Ref. søk. Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
index Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Trykket fra dieselpumpen blir vel lett litt for høyt rett inn på Reflexen. Hva med å montere en helt vanlig dieselpumpe (Biltema f.eks) fra tanken til å fylle den separate dagtanken med? Enten flottørstyrt eller helt manuelt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanto1 Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Tror bare det blir kluss om man trykksetter reflex regulatoren. Vanligvis står jo tanken kun noen cm høyere enn regulatoren og det er slik regulatoren er tunet. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Det skal vel vera ei slags 'tikkepumpa", itan at eg kjenner spesifikasjonane. Dette må forhandlarane veta. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Plunger pump, på nynorsk :-) Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Kanskje returslangen fra motoren kan gå til dagtanken ? Og så en retur fra toppen av den til hovedtank ? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Eg har brukt bumpe på mine bysser,fra biltema sin til nå ei Dickinson pumpe.enkelt å greit Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 husky dane 85 skrev On 1.10.2024 at 20.03: Eg har brukt bumpe på mine bysser,fra biltema sin til nå ei Dickinson pumpe.enkelt å greit https://www.maritim.no/dickinson-dieselpumpe?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwgfm3BhBeEiwAFfxrGyD_8Upeq1-CijM4LPJ4RbLjZ5DiqfPBmHc-ftoiad5ppkCiXSRuKRoCetcQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Da er den eg brukar no på min Glambring kamin.men tar ikkje diesel fra hovedtanken men fra ein tank til påhengsmotor dermed har eg altid fersk diesel til varmarane. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Forrige eier av båten min satt i ei pumpe fra Biltema, som tikker og går med ujevne mellomrom. Dessverre er denne nå så slitt at jeg ser behovet for ei ny pumpe til å mate Glembringen min, men usikker på om noen av dieselpumpene BT selger nå for tiden vil gjøre samme jobben. Dickinsonpumpa er helt sikkert knallgod og grei, men til (unnskyld mine ord) en syk pris. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Eg har og brukt BT pumpe som virka fint Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Denne her burde virke greit. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
lnjk Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Grei løsning det som J-Å beskriver. Hadde en båt hvor returen fra dieselmotoren gikk til en egen tank (med overløp til hovedtank) for oljebyssa. Fungerte fint og gikk aldri tom for diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 SveinHa skrev for 3 timer siden: Denne her burde virke greit Takk for tipset, den skal testes ut😊 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Lenge siden jeg leste bruksanvisningen, men ideen med dagtank er vel som følger? Hvis regulatoren fusker vil overskudds diesel renne i overløpet og ned i en spilltank som rommer like mye som dagtanken. Hvis ikke det er slik vil en feil i regulatoren kunne medføre at dieseltanken tømmes inn i båten. Sitér dette innlegget Mons Link to post
husky dane 85 Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Da stemmer😀 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Hakkannen skrev for 7 timer siden: Takk for tipset, den skal testes ut😊 Jeg hadde en slik i en bil i mange år. Den gikk sikkert 100000 km med den pumpen. Og den fulgte med bilen til opphuggeren. Noen av de pumpene funker i hvert fall over all forventning. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Kjøpte ein gang ein ovn med pumpe fra produsent og da var den pumpa som BT selger som vart levert med men til ein HEILT anna pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.