Jump to content

Toppen av frekkhet


håvar

Recommended Posts

Toppen av frekkhet! Noen har tatt min båtplass. Tok opp båten i begynnelsen av november og har ikke kjørt forbi båtplassen min etter det. Da jeg passerte i helga så jeg til min forskrekkelse att det lå en båt der. Hadde nøkler med meg og gikk ned på brygga. Ikke nok med att han hadde lagt seg på min plass, men han hadde koblet til strøm også. Båten var fullt tildekket med presseninger så det var tydelig att her skulle han ligge i vinter. Plassen er merket med navn. Hvor kan jeg finne ut hvem eieren er. NSSR reg nr hadde den. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Dette hørtes jo utrolig frekt ut. Men er det noen mulighet for at det handler om en misforståelse? Jeg har plass i en båtforening, og der sjonglerer vi litt med vinterplasser og sommerplasser. Det betyr f. eks. at jeg ligger på "en annens plass" nå i vinter (pga. boblehavn), og at det gjerne ligger en fremmed båt på min plass, -inntil det hele går tilbake til det normale i Mai. Lykke til, særlig hvis det dreier seg om ren selvtekt.

Link to post
Share on other sites

Dette hørtes jo utrolig frekt ut. Men er det noen mulighet for at det handler om en misforståelse? Jeg har plass i en båtforening, og der sjonglerer vi litt med vinterplasser og sommerplasser. Det betyr f. eks. at jeg ligger på "en annens plass" nå i vinter (pga. boblehavn), og at det gjerne ligger en fremmed båt på min plass, -inntil det hele går tilbake til det normale i Mai. Lykke til, særlig hvis det dreier seg om ren selvtekt.

Båtforreninger pleier å leie ut plassen til båter som står på land o. l.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Som folk sier her er det sikkert noe feil ute å går . Vis det ikke koster deg noe så kan han vel bare ligge til han flytter til våren eller når du skal ut ? Mest sannsynelig har han vel fått utdelt den som en vinterplass da den er ledig ,er vel bare en kjapp tlf til formann i foreningen vel ,vis det er finns .

Ser hos oss så flytter vi mye lenger inn i havna om vinter'n vi som bruker båten hele året , spør jo ikke noen om det . Bare passe på og få flytta før eier kommer å skal sette ut , og det er som regel rundt påske tider .Gjør ikke noe skade og si i fra til formann at du har flytta men vi veit jo sånn ca hvem di fleste er så itno problem .

Vi leier jo ut endel plasser også om vinteren ,mere pæng i kassa . Kan jo være han kameraten din har leid plassen for i vinter ....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi har også et system hvor båtforeningen disponerer våre båtplasser for midlertid utleie i eierens fravær. En grei ordning, men foreningen informerer alltid eieren om dette i forkant. Har den fremmede båten i toy_store sitt tilfelle lagt seg på feil plass i god tro eller ved en misforståelse, er det sikkert tilgivelse for dette.

 

I vårt område opplever vi derimot titt og ofte at enkelte betrakter ledige båtplasser som allemannseie og okkuperer disse til de blir kastet/slept bort, og vi aksepterer ikke lenger unnskyldninger som "jeg trodde", "den var jo ledig likevel", "jeg har ingen fast plass til båten", "det var en som sa" osv. osv. Nå flytter vi med hard hånd og belaster båteieren med de påløpte kostnader. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Toppen av frekkhet! Noen har tatt min båtplass. Tok opp båten i begynnelsen av november og har ikke kjørt forbi båtplassen min etter det. Da jeg passerte i helga så jeg til min forskrekkelse att det lå en båt der. Hadde nøkler med meg og gikk ned på brygga. Ikke nok med att han hadde lagt seg på min plass, men han hadde koblet til strøm også. Båten var fullt tildekket med presseninger så det var tydelig att her skulle han ligge i vinter. Plassen er merket med navn. Hvor kan jeg finne ut hvem eieren er. NSSR reg nr hadde den. :discuss:

Når den er registrert med båtnr,så skal du kunne ringe NSSR,båtregisteravdelingen,og da kan du høre hvem sitt navn og adresse båten står oppført på.

Så ville jeg ha kontaktet han,for å høre hva han gjore i min bås,og bruke strøm.

ellers så for du kjøre innom båtplassen titere nå,for denne eiereren vil vell også komme til å sjekke båten sin.

Lykke til,du for sende en rapport på hvordan det går i saken for deg.

Kokka

Link to post
Share on other sites

Vi har plass i samme havn som deg, Toy Store. Årsaken til at denne båten og en tre - fire andre ble lagt på andre plasser var at deler av bryggeanlegget sviktet under stormen midt i desember. Båtforeningen kan ihht sine vedtekter gjøre slike omrokkeringer når det er nødvendig.

 

At en annen kobler seg på strømutaket ditt synes jeg ikke er like greit dersom dette ikke er avtalt direkte med deg. Hver enkelt er ansvarlig for strømforbruket på egen måler. Selv låser jeg mitt strømuttak med et lite hengelås. Båtforeningen har oppfordret til at strømuttakene låses, både på oppslag i havna og i medlemsbladet som kommer i posten.

 

Jeg vil tro at en telefon til Båtforeningen vil avklare det meste.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Vi har plass i samme havn som deg, Toy Store. Årsaken til at denne båten og en tre - fire andre ble lagt på andre plasser var at deler av bryggeanlegget sviktet under stormen midt i desember. Båtforeningen kan ihht sine vedtekter gjøre slike omrokkeringer når det er nødvendig.

 

At en annen kobler seg på strømutaket ditt synes jeg ikke er like greit dersom dette ikke er avtalt direkte med deg. Hver enkelt er ansvarlig for strømforbruket på egen måler. Selv låser jeg mitt strømuttak med et lite hengelås. Båtforeningen har oppfordret til at strømuttakene låses, både på oppslag i havna og i medlemsbladet som kommer i posten.

 

Jeg vil tro at en telefon til Båtforeningen vil avklare det meste.

 

Brigg

Vist det er slik at man må betale for sin egen strøm,og lese av denne.Da hadde jeg jaggu meg fort dratt ned og fått låst min strømboks.Dette burde jo eieren ha gjort med en gang han så,noen bruke hans strøm??? :headbang: eller var han ikke klar over at han måtte betale for den?

Kokka

Link to post
Share on other sites

eller var han ikke klar over at han måtte betale for den?

Det må nesten Toy Store svare på. Men det er oppslag om dette på oppslagstavla i havna, og båtforeningen har kommet med oppfordring i medlemsbladet om å låse strømuttakene.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hos oss har hver enkelt egen måler samt sikring og jordfeilbryter. Dette er såkalte minusmålere, dvs at man betaler inn til foreningen når det kommer opp i et bestemt beløp. Fungerer fint det...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hos oss har hver enkelt egen måler samt sikring og jordfeilbryter. Dette er såkalte minusmålere, dvs at man betaler inn til foreningen når det kommer opp i et bestemt beløp. Fungerer fint det...

Hur mycket ström gjör du av med på en säsong? själv har jag ingen aning, skaffade en lite

strömmåler på Clas O häromdagen, tenkte jag skulle mäta neste säsong i båten, bara för skoj skull!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Har ni var og en egen måler? Betalar ni strömmen til klubben eller direkt til Elleverantören?

vi inga egna måler utan betalar ca 300kr/båt o säsong!

Bryggeanlegget var nytt i 2005, inkl nytt strømopplegg. Det er benyttet slike blå søyler med lys på toppen som er svært vanlige på nye bryggeanlegg. Disse har fire strømuttak med sikringer og egen måler for hvert uttak. Alle båtplassene har eget uttak som er merket med plassnr.

 

Strømmen betales til båtforeningen, kr 1,- per kwh. Vårt strømforbruk ligger på rundt 700 - 800 kwh i året, mesteparten av dette på grunn av at vi har litt varme stående på deler av vinteren. Om sommeren blir strømmen stort sett benyttet til vedlikeholdslading, og dette blir det ikke særlig mye kwh-forbruk av.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hur mycket ström gjör du av med på en säsong?

Forsvinnende lite! Bruker kun strømmen til lading og elektroverktøy, samt en vifteovn når jeg er i båten for å jobbe litt. Har ikke varme på ellers. Men hvor mye nøyaktig vet jeg ikke ennå, da jeg kun har hatt strøm en halv sesong så langt!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hur mycket ström gjör du av med på en säsong? själv har jag ingen aning, skaffade en lite

strömmåler på Clas O häromdagen, tenkte jag skulle mäta neste säsong i båten, bara för skoj skull!

Hei Gunga Din

 

Hvor finner du den strømmåleren hos clas ohlson? Søkte, men fant ingen! Pris?

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Er det ikke mye lettere og mer praktisk å ta opp slike ting med sin båtforening enn å ta det på båtplassen? Som det skrives her så har jo dette vært tatt opp i foreningen og ting står også på oppslagstavla i havnen. Han som har båten der kan jo også ha en avtale med båtforeningen om betaling av strøm han for det vi vet.

 

Tråden burde legges død.

:smash:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...