Sommer2022 Startet 29.Desember.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Desember.2024 Årebladene på riben har blitt veldig stygge etter noen år i sol og salt.. Skulle gjerne hatt de sorte, og kall meg gjerne kjip men synes 700kr /stk er litt drøyt;) https://webshop.bakkenmotor.no/i5110917 Har prøvd med polytrol, blåselampe og diverse remedier som ikke virker... Er det noen som har et tips, kan de males f.eks eller har funnet på aliexpress etc? eller må jeg krype til korset og bruke 1400 kroner på et par nye? Link to post
ivar Svart 29.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2024 usikker på hvaslags plast som vanligvis brukes i slike åreblader, men ser for meg at den muligens ikke er den letteste å få god vedheft på..? Noen tips her for lakkering av plast: https://www.spraylakk.no/bil/tips-rad/lakke-plast/ Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Honduras Svart 30.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 Skrap de med et barberblad eller Stanleyblad. Da fjernes det ytterste okydbeleggget. Brukt med hell på plastskjermen på MC. Eventuelt kan du gå over med varmepistol etterpå for å få de blanke igjen. Ligger en del varianter på YouTube * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Swingswong Svart 31.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2024 Godt mulig du kan finne noen på finn. Jeg solgte ett sett i sommer for 700kr Link to post
Sommer2022 Svart 26.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar Da har jeg lakket dem med plastlakk så får vi se om det holder? Link to post
Swingswong Svart 26.Januar Link til dette innlegget Svart 26.Januar Ooohh. Ser helt nye ut! Link to post
Førstefender Svart 26.Januar Link til dette innlegget Svart 26.Januar Hvis det er brukt plasti dip på spray eller pensel, så er ikke lakken veldig motstandsdyktig mot mekanisk påvirkning, men hvis årer stort sett er til pynt som de er på min jolle, så kan nok dette funke :) Ble meget pent i allefall. Link to post
Sommer2022 Svart 27.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar 9 hours ago, Førstefender said: Hvis det er brukt plasti dip på spray eller pensel, så er ikke lakken veldig motstandsdyktig mot mekanisk påvirkning, men hvis årer stort sett er til pynt som de er på min jolle, så kan nok dette funke :) Ble meget pent i allefall. De er jo mest til pynt på disse små ribene, er jo helt umulig å ro en sånn båt? Brukte plastlakk på spray i håp om den kanskje var litt mer fleksibel enn "vanlig" spraylakk så får vi se om det holder eller om jeg må krype til korset og kjøpe nye.. Link to post
-morten- Svart 27.Januar Link til dette innlegget Svart 27.Januar 9 hours ago, Førstefender said: Hvis det er brukt plasti dip på spray eller pensel, så er ikke lakken veldig motstandsdyktig mot mekanisk påvirkning, men hvis årer stort sett er til pynt som de er på min jolle, så kan nok dette funke :) Ble meget pent i allefall. Ser ikke ut som plastidip nei. Er nok plastlakk. Jeg lakkerte plastfangere på en Golf en gang som var stygge og grå. brukte spessiel grunning og plastlakk. Det satt veldig bra på! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sommer2022 Svart 27.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar 2 hours ago, -morten- said: Ser ikke ut som plastidip nei. Er nok plastlakk. Jeg lakkerte plastfangere på en Golf en gang som var stygge og grå. brukte spessiel grunning og plastlakk. Det satt veldig bra på! Brukte denne: https://www.biltema.no/bilpleie/bilmaling-og-lakk/vinylprimer-og-vinyllakk/plastlakk-400-ml-2000046949 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn