Jump to content

Stygge åreblad RIB

Sommer2022

Recommended Posts

Årebladene på riben har blitt veldig stygge etter noen år i sol og salt..  Skulle gjerne hatt de sorte, og kall meg gjerne kjip men synes 700kr /stk er litt drøyt;)   

https://webshop.bakkenmotor.no/i5110917

image.png.d7fe0d3d7b387cb304a677c6e2b68fb9.png

Har prøvd med polytrol, blåselampe og diverse remedier som ikke virker...    Er det noen som har et tips, kan de males f.eks eller har funnet på aliexpress etc? eller må jeg krype til korset og bruke 1400 kroner på et par nye?

usikker på hvaslags plast som vanligvis brukes i slike åreblader, men ser for meg at den muligens ikke er den letteste å få god vedheft på..?

Noen tips her for lakkering av plast:
https://www.spraylakk.no/bil/tips-rad/lakke-plast/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 4 uker senere...

Hvis det er brukt plasti dip på spray eller pensel, så er ikke lakken veldig motstandsdyktig mot mekanisk påvirkning, men hvis årer stort sett er til pynt som de er på min jolle, så kan nok dette funke :) 

Ble meget pent i allefall. 

9 hours ago, Førstefender said:

Hvis det er brukt plasti dip på spray eller pensel, så er ikke lakken veldig motstandsdyktig mot mekanisk påvirkning, men hvis årer stort sett er til pynt som de er på min jolle, så kan nok dette funke :) 

De er jo mest til pynt på disse små ribene, er jo helt umulig å ro en sånn båt? Brukte plastlakk på spray i håp om den kanskje var litt mer fleksibel enn "vanlig" spraylakk så får vi se om det holder eller om jeg må krype til korset og kjøpe nye..

9 hours ago, Førstefender said:

Ser ikke ut som plastidip nei. Er nok plastlakk.  Jeg lakkerte plastfangere på en Golf en gang som var stygge og grå. brukte spessiel grunning og plastlakk. Det satt veldig bra på!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...