Martin_ Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Hulda skrev On 5.5.2025 at 13.38: 2 ledere og sikring: Det er her jeg finne det underlig at en del leverandører leverer ferdig terminerte parallelle kabler. Man må derfor klippe kabelsettene i to for å montere sikringer i hht. reglene om 'best practice'. Ved sammenkobling av mine to lithiumbatterier har jeg en sikring for hvert batteri. Men akkurat dét er heller ikke noe som blir praktisert. Ellers så er det vel slik at de fleste båtverksteder monterer og vedlikeholde lavspent uten å ha formell kompetanse. Personlig kjenner jeg kun en person som har fagbrev som autoelektriker, han har mer enn nok å gjøre med å fikse båter. Hei! Fant du en høyeffekt-sikring / holder som kan installeres rett på batteri-pol? Mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Martin_ skrev for 7 timer siden: Hei! Fant du en høyeffekt-sikring / holder som kan installeres rett på batteri-pol? Mvh Martin Jeg har nå en MRBF 200 A på hvert batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.