Jump to content

Bergtatt på tokt - 2025

Pequod

Recommended Posts

Pequod skrev for 3 timer siden:

:ler: Ja, skal nok klare å kose meg om bord åkkesom!

Nå venter jeg på buss i Drammen etter å ha byttet fot. Har pådratt meg et nytt sår på amputasjonsstumpen, så protesehylsa har også blitt justert, så det føles bedre nå.

Fotbyttet var nesten et sjokk - en voldsom overgang å måtte bruke den gamle foten igjen etter to og en halv uke med «vidunderfoten» på prøve.

Nå kjenner jeg virkelig hvor god den lånte foten var, hvor mye mer naturlig ganglag jeg hadde og hvor lett det var å gå med den i trapper og bakker.

Så ingen tvil om at jeg kommer til å søke om å få en slik!

Da håper jeg du får den nye foten fort som rakker’n!😃😃😃

God tur!😃

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Chilli Solbris skrev 26 minutter siden:

Da håper jeg du får den nye foten fort som rakker’n!😃😃😃

God tur!😃

Takk for det, blir nok en fin tur uansett!

Men foten får jeg nok ikke før tidligst neste sommer! Blant annet fordi NAV har 24 ukers behandlingstid…

I tillegg må en spesialist skrive søknaden, og han får jeg ikke time hos før i oktober!

Men den som venter på noe godt osv…:fniser:

Da er man på plass i båten igjen og spiser potetgull med dip mens man ser på valgsendingen...

Tusen takk til @Ingar som både har lånt ut båtplass og hentet meg på bussholdeplassen og kjørte meg ned til båten. Veldig hyggelig å treffe grunnleggeren av forumet!

I morgen blir det avgang herfra i det som ser ut som bedre vær enn meldt, ser ut som det ikke skal pøse ned før onsdag...

Pequod skrev On 4.9.2025 at 23.20:

Og ikke minst, det berømte hotellet Negresco.

IMG_4089.JPG.eed053005a8b60b4ae1e6b6c4bc2f721.JPG

Det var jeg innom på åttitallet en gang og forsøkte å veksle inn noen norske reisesjekker. De var heller lite interressert i å hjelpe noen rufsete norske ungdommer på biltur...:fniser:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Er for lengst i gang med første etappe på hovedbåtferien min.

IMG_4655.jpeg.25ffc3b9bfdb2b48436889cee672ab90.jpeg

Siden det er meldt en del nedbør de nærmeste dagene, la jeg på et nytt lag med impregnering på kalesjen før avgang. To år siden sist, men det har holdt godt.

IMG_4671.jpeg.45e09450ddc1ae4d4d59eb772cfc2fc9.jpeg

Var først meldt at det skulle pøse ned fra i dag, men det har blitt stadig utsatt og nå skal det ikke komme noe særlig før i morgen kveld.

IMG_4694.jpeg.8ef6144ec2759a06941baf26a87b6ee1.jpeg

Da jeg startet fra Søgne i dag hadde jeg egentlig ikke tenkt å dra lenger enn til Mandal, men da jeg nærmet meg hadde jeg ikke lyst til å stanse, så det blir Farsund istedenfor.

IMG_4702.jpeg.af4a2b7d2307a53b343062742360be99.jpeg

IMG_4711.jpeg.d92fcc60fa17d69522b45b5fe62a72b4.jpeg

Så lenge det ikke begynner å styrtregne går det helt fint!

IMG_4720.jpeg.babcd2021ff734ac190cc2d035f6e3ef.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...