Jump to content

Uværet nordpå


Gudrun

Recommended Posts

Kanskje fotografen heller burde ha hjulpet til litt......_

"Smi mens liket er varmt" av Øistein Sunde passer godt til denne bildeserien. Jeg hadde vært rimelig gretten hadde det vært meg som desperat prøvde å redde båten, mens en tulling sto 20 meter unna og knipset bilder av meg uten å vise tegn til å hjelpe til.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg er glad jeg ikke har Saga 27'n min i Hammerfest!

 

Bilde

Foto: Allan Klo (Finnmark Dagblad)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden

Hei

 

Slik det ser ut på værvarslet er det vel ikke sikker at alt som er under tak i dag, fremdeles er under tak i morgen......... :rolleyes::cryin:

 

Mvh Emil, som skal kjøpe ny presenning i morgen, fordi den gamle er tatt av Narve

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Slik det ser ut på værvarslet er det vel ikke sikker at alt som er under tak i dag, fremdeles er under tak i morgen......... :rolleyes::cryin:

Jobber i byggebransjen så det har hvert en hektisk dag med endel førstehjelp på bygninger. Hain nar :lol: ve telføre oss nåka pæng så dæ e ikje bære eleindiheit mæ hain

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Stakkars folk der oppe, nå melder de orkan utsatte steder.......

Enig, Heldigvis har det foreløpig ikke godt liv med i uværet. For håpe at de som har båter i området husker på at båten tross alt bare er en ting, og at de ikke tar noen unødvendige tjangser.

Lever ikke i mange minuttene hvis man ramler uti nå.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Så på nyhetene at isen som bygde seg opp på båtene, sendte den ene båten etter den andre ned til bunns.

 

Uff og uff! :nonod::cryin:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Havøysund Torsdag:

Småbåt havna vår.

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2585/stormen.jpg

D her e bare "BARNEMATEN" ,25ms.

 

På tirsdagen blåste det 45ms, det er bra att håret sitter fast på hodet. For det "ruska" skikkelig!!!!!!!

 

Se også: http://www.masoy.kommune.no/

Redigert av Hardball (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden

Var en tur nede i havna ikveld for å se, det er foreløpig 4 båter som er gått ned og muligheten for minst like mange iløpet av natten var absolutt tilstede

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

jesus! gått ned!, er det ising?

Ising kombinert med kraftig sidevind, isbanking slik forholdene er der er å friste tilværelsen. På den ene brygga har de fått spent et tau som de holder seg i men trygt tror jeg ikke jeg vil kalle det. Skal prøve å ta noen bilder når det blir lyst imorgen hvis da tiden strekker til

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...