Gudrun Startet 18.Januar.2006 Del på Facebook Startet 18.Januar.2006 Ser at det går unna nordpå med kraftig vind og mange minusgrader. Første fiskebåten har tippet rundt og sunket pga. nedising ved kai. Flere andre står i fare for å få samme skjebne, inklusiv noen fritidsbåter. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/18/455168.html Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Se Dagbladet billedserie Kanskje fotografen heller burde ha hjulpet til litt......_ ter/av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
trulte Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Kanskje fotografen heller burde ha hjulpet til litt......_ "Smi mens liket er varmt" av Øistein Sunde passer godt til denne bildeserien. Jeg hadde vært rimelig gretten hadde det vært meg som desperat prøvde å redde båten, mens en tulling sto 20 meter unna og knipset bilder av meg uten å vise tegn til å hjelpe til. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 I finnmark er det værst...det er endel bedre i vesterålen, det blåser vel frisk bris her nå. Allikevel merkelig vær dette her, masse sørøstlig vind og ingen snø. Holder dette seg kan jeg begynne å rake plenen, male huset, etc. greit å kjøre piggfritt nå om dagen Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Ingen store bølger. Med den retningen får vi ikke spektakulære bilder av 20 meter bølger. VOR båtene holder seg jo like omrking 40 S så ingen enorme bølger derfra heller. Men blåser DET gjør det. Se kartene på min side, linker til analyse på denne siden : http://home.online.no/~wsaa/ Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Kapteinen, han uten båt! Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 http://home.online.no/~wsaa/ Meteorologisk institutt skiftet navn fra "Det Norske Meteorologiske Institutt" til bare "Meteorologisk institutt" for 2-3 år siden. Linken som du kaller DNMI, skal nå hete met.no, og vise til met.no. Ellers var det en fin side med endel nyttige linker. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Se Dagbladet billedserie Kanskje fotografen heller burde ha hjulpet til litt......_ ter/av En VELDIG god idè, ter-av! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Satt akkurat bå tenkte på det samme. har jobbet som pressefotograf endel år og ville selvsagt hjulpet til hvis ikke andre personer i nærheten er tilgjenglig. Dette er vanlig medmenneskelighet å hjelpe. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Hei. Jeg er glad jeg ikke har Saga 27'n min i Hammerfest! Foto: Allan Klo (Finnmark Dagblad) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ficher Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Ser et lite smil på Sagaen jeg.....dette liker den. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Avsluttet2 Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Herregud! Hva kan en gjøre som allerede ikke er gjort når slike forhold inntreffer? Krysse fingrene og håpe på at det går bra? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Krysse fingrene og håpe på at det går bra? Så sant !! Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden Hei Slik det ser ut på værvarslet er det vel ikke sikker at alt som er under tak i dag, fremdeles er under tak i morgen......... Mvh Emil, som skal kjøpe ny presenning i morgen, fordi den gamle er tatt av Narve Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Hei Slik det ser ut på værvarslet er det vel ikke sikker at alt som er under tak i dag, fremdeles er under tak i morgen......... Jobber i byggebransjen så det har hvert en hektisk dag med endel førstehjelp på bygninger. Hain nar ve telføre oss nåka pæng så dæ e ikje bære eleindiheit mæ hain Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Avsluttet2 Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Vinden er gjerne nok i seg selv, men med den kulden som er vil jeg tro at nedising av båtene også er et stort problem. Nei, synes synd på de båteierne som bare må stå å se og håpe.... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 Stakkars folk der oppe, nå melder de orkan utsatte steder....... Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 Ja, det er i de tider det ikke er kjekt å eie båt Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 Stakkars folk der oppe, nå melder de orkan utsatte steder....... Enig, Heldigvis har det foreløpig ikke godt liv med i uværet. For håpe at de som har båter i området husker på at båten tross alt bare er en ting, og at de ikke tar noen unødvendige tjangser. Lever ikke i mange minuttene hvis man ramler uti nå. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
avsluttet Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 for min del ligger jeg rett bak moloen. Denne vindretningen tar heller ikke her jeg bor. Det er visse fordeler med slikt vær som dette. Lufta er knusk tørr, og med en konstant bris som dette er det ikke mye fukt ombord Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 Så på nyhetene at isen som bygde seg opp på båtene, sendte den ene båten etter den andre ned til bunns. Uff og uff! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Hardball Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 (redigert) Havøysund Torsdag: Småbåt havna vår. https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2585/stormen.jpg D her e bare "BARNEMATEN" ,25ms. På tirsdagen blåste det 45ms, det er bra att håret sitter fast på hodet. For det "ruska" skikkelig!!!!!!! Se også: http://www.masoy.kommune.no/ Redigert 19.Januar.2006 av Hardball (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 Havnen som det var bilder fra på dagsrevyen er havnen der jeg har min båtplass, helgelandsbrua der en fra mesta fortalte at det var målt oppi 37ms er nærmeste nabo til havnen. Gla jeg ligger på land under tak fortiden Var en tur nede i havna ikveld for å se, det er foreløpig 4 båter som er gått ned og muligheten for minst like mange iløpet av natten var absolutt tilstede Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
avsluttet Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 jesus! gått ned!, er det ising? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Januar.2006 Del på Facebook Svart 19.Januar.2006 jesus! gått ned!, er det ising? Ising kombinert med kraftig sidevind, isbanking slik forholdene er der er å friste tilværelsen. På den ene brygga har de fått spent et tau som de holder seg i men trygt tror jeg ikke jeg vil kalle det. Skal prøve å ta noen bilder når det blir lyst imorgen hvis da tiden strekker til Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.