Jump to content

Ny markedsplass for båter! Baater.no

Arkite

Recommended Posts

Takker igjen for innspill, kritikk, ros, og spørsmål.

For å svare på dette med FINN igjen så har jeg snakket med flere utviklere som faktisk var med på å designe/utvikle/programme FINN markedsplassen.

Disse jobber nå for andre private mediehus/webbyårer og tar betalt for å utvikle nye løsninger.

Jeg fikk et tilbud, etter mye frem og tilbake, om å utvikle en ny markedsplass sammen med noen av disse FINN utviklerene, men de skulle ha 2.5millioner NOK for å gjøre jobben.

Så, tanken er slik at jeg ønsker å "starte" med den nåværende plattformen, for så å videreutvikle eller bygge noe nytt/bedre når jeg har flere midler tilgjengelig.

Jeg går nå på NAV og har INGEN midler tilgjengelig, bare min webdesign kunnskap som jeg har brukt til å lage plattformen på baater.no

Som regel koster det penger for å tjene penger i mange sammenhenger, ikke minst i webutvikling mtp. verktøy, hosting, osv osv. 

Har også ønsker om å utvikle en APP men dette koster igjen penger som jeg ikke har.

Så derfor starter jeg i det stille og små, med den plattformen som alle nå kan benytte seg av --- gratis i oppstartsperioden (som vil vare helt inntil det blir aktuelt å slå på betalt annonsering eller inntil det kommer reklame på nettsiden). 

Jeg har ikke laget noe ekstraordinært, men tenker at gratis annonsering for båter kan være interessant for de som ikke vil betale for annonsering eller som ønsker en annen plattform.

Snakket med en båtforhandler som fortalte meg at de hadde et annonsebudsjett på FINN som var på 350,000kr i året, og det var bare én båtforhandler.

Noen spurte også om hvitvaskingslover for salg over 100,000kr - dette vet jeg ingenting om men skal prøve å kontakte en båtadvokat for å høre nærmere om dette. Jeg har ikke råd til å betale en advokat men hvis jeg får et enkelt svar på det så vil jeg eventuelt kunne svare bedre på dette senere. Plattformen på baater.no er en 'annonseplattform', altså en formidlingstjeneste mellom kjøper og selger, eller utleier, og leietaker. Har beskrevet dette i ansvarsfraskrivelsen, brukervilkårene, og personvernerklæringen at det ikke tas ansvar for det ene og det andre, og plattformen holdes uansvarlig for feil, mangler, osv. Norsk lov gjelder, så selger er alltid pliktig til å informere kjøper om riktig informasjon. Alt som har med svindel, hvitvasking m.m. strider imot norsk lov, våre brukervilkår, og er ulovlig. Vet at dette ikke svarte konkret på spørsmålet men det er det beste jeg har for øyeblikket. 

Håper noe av dette var til hjelp

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...