fifion Startet Tirsdag 21:52 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 21:52 Hei ! Jeg vil på forhånd beklage stavefeilene mine, jeg lærer fortsatt norsk ☺️ Forrige uke kjøpte jeg min første Snekk og jeg har noen spørsmål. Jeg fant ingen informasjonstavle om båten men tror det er Risør 23, er det noen som er enig med meg? motoren er Yanmar 3GM30F .Kan noen fortelle meg mer om denne båten? Jeg har vanskelig for å finne noe om denne båten på internett. Jeg planlegger å bygge om båten litt, jeg har en Kalesje men den trenger reparasjon, jeg trenger virkelig rør til Kalesje men får ikke kjøpt dem noe sted. 😁Hilsen alle og jeg venter på dine meninger, svar og råd Link to post
pipe Svart Tirsdag 22:06 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:06 fifion skrev On 25.3.2025 at 21.52: jeg har en Kalesje men den trenger reparasjon, jeg trenger virkelig rør til Kalesje men får ikke kjøpt dem noe sted. Vis hele sitatet Hei og velkommen til forumet. Kalesjestenger fås gjerne kjøpt oss de som driver med båtkalesjer Link to post
Rolf Svart Tirsdag 22:16 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:16 Ser ut som en veldig grei båt. Og motoren pleier å være relativt problemfri. Gratulerer! Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Tom Rør Svart Onsdag 06:02 Link til dette innlegget Svart Onsdag 06:02 Gratulerer med flott båt, og velkommen til forumet. Her vil du få mye nyttig info om alt det måtte være Link to post
Trawler 42 Svart Onsdag 08:17 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:17 (redigert) Ser ut som du har kjøpt en Risør 23 fot type åpen ja. se link til en på Finn her: Risør 23 åpen Motoren skal være problemfri under normalt vedlikehold. Som sagt , kalesje og rør/stenger vil som regel et firma som leverer nye kalesjer kunne hjelpe med. Velkommen til forumet også ! Redigert Onsdag 08:18 av Trawler 42 (see edit history) 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
fifion Svart Onsdag 10:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:15 Jeg skrev noen e-poster til folk som lager Kalesjas men prisene er rundt 11 tusen, synes det er litt for mye 😬 Link to post
hanto1 Svart Onsdag 11:02 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:02 11 tusen er faktisk billig for kalesje. Link to post
Allan E Svart Onsdag 11:21 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:21 Gjør et forsøk på å få kjøpt den vinterkalesjen som står i annonsen. Hvis du har en bekjent som er flink til å sy så er det mulig å sy en selv. Bruke den gamle som mal. Link to post
fifion Svart Onsdag 15:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:26 hanto1 skrev On 26.3.2025 at 11.02: 11 tysięcy to faktycznie niska cena za baldachim. Vis hele sitatet 11 tusen er prisen kun for rammen/rørene Link to post
fifion Svart Onsdag 17:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:27 i dag dro jeg den opp av vannet, jeg skal nok snart begynne på prosjektet 😁 Link to post
Trawler 42 Svart Torsdag 21:02 Link til dette innlegget Svart Torsdag 21:02 Lykke til videre med ditt prosjekt ! 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn